ایران ۶ کشور را برای پیوستن به عملیات مهار آتش نفتکش سانچی دعوت می کند

ایران ۶ کشور را برای پیوستن به عملیات مهار آتش نفتکش سانچی دعوت می کند
جمعه 22 دی 1396 - 14:05

سخنگوی کمیته ویژه رسیدگی به وضعیت نفتکش سانچی گفت: وزیر امورخارجه ایران بلافاصله پس از وقوع حادثه، در تماس با مقام های چینی خواستار رسیدگی سریع به وضعیت این نفتکش و خدمه آن شد و قرار است که از ۶ کشور برای پیوستن به عملیات مهار آتش نفتکش سانچی، دعوت شود.

 العالم- ایران/ سیاسی 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت، محمد راستاد رییس سازمان بنادر و دریانوردی امروز (پنج شنبه) درباره آخرین وضعیت مهار آتش سوزی نفتکش سانچی اظهار داشت: عملیات مهار این آتش سوزی که از دیشب دوباره آغاز شده با قدرت ادامه دارد.
رییس سازمان بنادر و دریانوردی اضافه کرد: بلافاصله پس از وقوع این حادثه در روز شنبه، محمد جواد ظریف وزیر امورخارجه ایران با همتای چینی خود تماس گرفته و خواستار اقدام در رسیدگی به این سانحه شد.
راستاد اضافه کرد: وزیر امور خارجه چین نیز دستور تمرکز دولت چین برای رسیدگی و حل این مساله را صادر کرد.
وی گفت: همه مبادی رسمی مانند سفارت و کنسولگری ایران در چین، ارتباط کامل برای رسیدگی به این موضوع برقرار است و طرف چینی نیز برای همه گونه اقدام همکاری ویژه ای دارد.
سخنگوی کمیته ویژه رسیدگی به وضعیت نفتکش ایرانی یادآور شد: مسایلی مانند گازهای سمی، انفجار و آلودگی نفتی فرایند مهار آتش نفتکش سانچی را پیچیده کرده است.
راستاد اضافه کرد: جلسه دیروز (چهارشنبه) کمیته ویژه رسیدگی به وضعیت نفتکش ایرانی که به ریاست نماینده ویژه رئیس جمهور ( وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ) با حضور مدیرشرق آسیای وزارت امور خارجه و نمایندگان وزارت راه وشهرسازی، وزارت نفت ، شرکت ملی نفتکش برگزار شد، آخرین وضعیت این سانحه مورد پیگیری قرار گرفت. 
نفتکش ایرانی حامل ۱۳۶ هزار تن میعانات گازی صادراتی ایران به کره جنوبی عصر شانزدهم دی ماه پس از تصادم یک کشتی باری با آن، طعمه حریق شد. 
کشتی فله بر هنگ کنگی به نام «کریستال» با مالکیت یک شرکت لجستیکی در استان «جه جیانگ» چین حاوی ۶۴ هزار تن غله بود که از آمریکا به مقصد استان «گوانگ دونگ» در جنوب چین می رفت و در بین راه به کشتی نفتکش «سانچی» با مالکیت شرکت «برایت» از جمهوری اسلامی ایران برخورد کرد. 
این حادثه سبب انفجار و آتش سوزی در کشتی نفتکش شد و از ۳۲ نفر سرنشین آن شامل ۳۰ نفر ایرانی و۲ تن بنگلادشی خبری نیست.
البته دوشنبه پیکر یکی از خدمه های ایرانی این نفتکش در سه مایلی محل حادثه کشف شد. 
کشتی باری چینی که حامل غلات آمریکایی بود، آسیب جزیی دید و ۲۱ خدمه آن که همگی اتباع چین هستند، نجات یافته اند. 
عملیات برای اطفای حریق و تعیین سرنوشت ۳۲ خدمه نفتکش همچنان ادامه دارد. 

پربیننده ترین خبرها