اخوان المسلمين:

مردم مصر به نامزدهاي اسلامي راي مي دهند

مردم مصر به نامزدهاي اسلامي راي مي دهند
دوشنبه 1 خرداد 1391 - 16:02

قاهره (العالم) ـ عضو كميته روابط خارجي در حزب آزادي و عدالت شاخه سياسي اخوان المسلمين، گفت: نتايج آراي راي دهندگان مصري در خارج از كشور نشان داد كه ملت به نامزدهاي اسلامي راي مي دهند.

خانم دينا زكريا روز دوشنبه در گفت وگو با شبكه خبري العالم به پيروزي محمد مرسي در انتخابات خارج از مصر، اشاره كرد و افزود: راي دهندگان مصري به دنبال شخصي مناسب هستند كه منصب رياست جمهوري را به عهده بگيرد.

وي گفت: راي دهندگان مصري از هوشياري و خردمندي بالا برخوردارند و فرد شايسته را براي تصدي پست رياست جمهوري انتخاب خواهند كرد.

زكريا تصريح كرد: برخي نگران بودند كه مصريها در خارج به عناصر رژيم سابق راي بدهند، ولي نتايج انتخابات خارج پاسخي به همه نظرسنجي هاي دروغين بود كه در روزنامه هاي قومي منتشر مي شد.

وي گفت: اين نظر سنجي ها به دروغ القا مي كرد كه عناصر پس مانده رژيم سابق در صدر هستند و مردم مصر با انقلاب مخالفند.

زكريا افزود: دستاورد واقعي فقط اين نيست كه محمد مرسي در انتخابات خارج رتبه اول را كسب كرد بلكه دستاورد واقعي اين است كه پس ماندگان رژيم سابق جزو نفرات آخر بودند و اين همان چيزي است كه مردم انتظار داشتيم.

وي همچنين پيش بيني كرد كه در انتخابات داخلي نيز همين اتفاق رخ دهد.

انتخابات رياست جمهوري مصر 23 و 24 ماه مي جاري (3 و 4خرداد)  برگزار مي شود و طي آن 13 نامزد براي دست يافتن به كرسي رياست جمهوري با هم رقابت خواهند كرد.

حضور آگاهانه مردم تضمين كننده سلامت انتخابات مصر

عضو كميته روابط خارجي در حزب آزادي و عدالت شاخه سياسي اخوان المسلمين، تاكيد كرد كه تنها ملت مصر با حضور آگاهانه خود در صحنه تضمين كننده جلوگيري از وقوع تزوير و تقلب در انتخابات رياست جمهوري است.

زكريا تصريح كرد: ترس و نگراني ها درباره وقوع تقلب و تزوير در انتخابات پارلماني نيز وجود داشت اما حضور مردم در انتخابات از وقوع هرگونه تقلب جلوگيري كردند.

وي افزود: اين مردم مصر هستند كه با حضور گسترده خود در مقابل كميته هاي انتخاباتي، آرا و صندوق هاي راي را از تقلب مصون مي دارند.

عضو كميته روابط خارجي در حزب آزادي و عدالت شاخه سياسي اخوان المسلمين اظهارداشت: بسياري از احزاب سياسي و جريان هاي انقلابي نيز نمايندگاني در داخل كميته هاي انتخاباتي خواهند داشت تا از وقوع تقلب جلوگيري كنند و قدرت را از نظاميان به نهاد مدني منتقل كنند.

16:05

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها