خانواده صالح همچنان بر یمن حکم می‌راند

خانواده صالح همچنان بر یمن حکم می‌راند
سه شنبه 2 خرداد 1391 - 03:50

انتصاب فرمانده جديد نيروهاي امنيت مركزي يمن به معناي عزل بردار زاده علي عبد الله صالح نيست.

به گزاري پايگاه اطلاع رساني شبكه العالم به نقل از پایگاه خبری شبکه سي.ان.ان برخي منابع در دفتر رياست جمهوري يمن تاكيد كردند كه حكم رئيس جمهور درباره انتصاب سرلشكر فضل يحيي القوسي، به عنوان فرمانده نيروهاي امنيت مركزي، به منزله عزل «يحيي محمد عبد الله صالح»، برادرزاده رئيس جمهور سابق اين كشور، نيست.

اين منابع تاكيد كردند كه در حكم مزبور القوسي به عنوان فرمانده نيروهاي امنيت مركزي به جاي سرلشكر عبد الملك الطيب منصوب شده است. به گفته منابع مذكور يحيي محمد عبد الله صالح همچنان رئيس ستاد مشترك ارتش و شخص دوم نيروهاي امنيت مركزي و رئيس اداره مبارزه با تروريسم يمن است.

از سوي ديگر عبد المنصور هادي ديروز دوشنبه در سخناني در مراسم سالگرد وحدت يمن مطالبي را درباره حمله انتحاري روز گذشته به نيروهاي امنيت مركزي ايراد كرد. وي گفت، كساني كه در ميدان السبعين جان خود را از دست دادند و نيز كشته هاي استان هاي ابين، شبوه و مأرب قرباني مكر، خيانت و تروريسم شدند.

گفتني است كه بنا بر اعلام برخي منابع پزشكي ارتش يمن شمار كشته هاي حمله انتحاري روز گذشته به يك گروهان وابسته به امنيت مركزي به 105 كشته و 200 مجروح رسيد. اين حمله در يك رژه نظامي صورت گرفت.

برخي منابع در دفتر  رياست جمهوري يمن وجود ارتباط ميان تغيير فرمانده نيروهاي امنيت مركزي را به انفجار مذكور بعيد دانستند. علی عبدالله صالح دیکتاتور سابق یمن در دوران حکومت 33 ساله خود بر این کشور، اعضای خانواده خود را به صورت گسترده در مراکز نظامی و امنیتی مستقر کرد تا دایره امنیت خود را گسترش دهد. یکی از شرط‌های وی برای تحویل قدرت به معاونش نیز باقی ماندن افراد خانوده به خصوص فرزند و برادرزاده‌اش در پست‌های پیشین خود بود. امری که نشان از تداوم حضور صالح در قدرت دارد و برخی از کارشناسان را به این باور رسانده که در یمن تنها صندلی‌ها عوض شده و نه جایگاه و شخص حاکم و این خانواده صالح است که بر این کشور حکم می‌راند. 

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها