پاسخ سرد نروژی‌ها به دعوت ترامپ برای مهاجرت

پاسخ سرد نروژی‌ها به دعوت ترامپ برای مهاجرت
شنبه 23 دی 1396 - 00:40

دعوت دونالد ترامپ از شهروندان نروژی برای مهاجرت به آمریکا با واکنش سرد مردم نروژ روبرو شد.

العالم - اروپا

به گزارش خبرگزاری فرانسه از اسلو، رییس جمهور آمریکا با اظهارات ناپخته خود موجی از خشم و انزجار در جهان برانگیخت و بسیاری ترامپ را به نژاد پرستی متهم کرده اند.

به گزارش روزنامه واشنگتن پست، رییس جمهور آمریکا در جلسه روز پنج شنبه با نمایندگان کنگره گفته بود: «چرا این همه افراد از کشورهایی که کثافت خانه هستند به اینجا می آیند؟»

به گفته منابعی که خواستند نامشان فاش نشود، اشاره ترامپ که بعداً سخنان خود را تکذیب کرد، به کشورهای آفریقایی، هائیتی و السالوادور بوده است. دونالد ترامپ در جریان این سخنان خود اضافه کرده بود که آمریکا بیشتر می بایست پذیرای اتباع نروژ باشد.

در واکنش به این دعوت رییس جمهور آمریکا، مردم نروژ که بر اساس آمارها خوشبخت ترین مردم دنیا هستند، پیام هایی با مضمون عدم اشتیاق به مهاجرت به آمریکا در شبکه های اجتماعی منتشر کرده اند.

 یان اگلند (Jan Egeland)، معاون سابق دبیر کل سازمان ملل که نروژی است، در صفحه توییتر خود خطاب به دونالد ترامپ گفته است: من یک نروژی هستم و باید بگویم که تحصیل و کار کردن در آمریکا برای من خیلی خوب بود. تنها چیزی که می تواند من را تشویق به مهاجرت به آمریکا بکند، جامعه پویا و با تنوع فرهنگی شماست. آن را نابود نکنید.

یک شهروند دیگر نروژی گفته است: به عنوان یک نروژی چرا باید بیمه درمانی خوب، آموزش عالی مناسب، 49 هفته مرخصی زایمان نه تنها برای مادر بلکه برای پدر، و 25 روز مرخصی سالانه را به خاطر یک انسان شیدا که دکمه بزرگ هسته ای دارد و می خواهد من را از حقوقم محروم کند، از دست بدهم؟

برخی از کاربران نیز خشونت و بی نزاکتی ترامپ را تقبح کرده اند.

آندریاس ویز (Andreas Wiese)، مفسر مشهور نروژی، معتقد است که این سخنان ترامپ شکی باقی نمی گذارد که او نژاد پرست است.

بر اساس اعلام  اداره آمار نروژ، 502 شهروند نروژی در سال 2016 به آمریکا مهاجرت کردند. این رقم 59 نفر کمتر از سال 2015 است. بر اساس آمار، تعداد آمریکاییهایی که متقاضی مهاجرت به نروژ هستند، بیشتر از تعداد نروژی هایی است که به آمریکا مهاجرت می کنند.

گفتنی است که وزیر امور خارجه نروژ از هرگونه اظهار نظر درباره سخنان ترامپ امتناع کرد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها