آمریکا را مهاجران ایجاد کردند..

فرماندار نیویورک: سخنان ترامپ چندش‌آور است

فرماندار نیویورک: سخنان ترامپ چندش‌آور است
شنبه 23 دی 1396 - 01:23

اندرو کومو فرماندار نیویورک گفت: سخنان ترامپ درباره مهاجران، زشت و تنفر آور است.

العالم - آمریکا

به گزارش شبکه تلویزیونی ای پی تی ان، کومو گفت: به نظرم اظهارات رئیس جمهور زشت بودند. این اظهارات چندش‌آور و تنفرزا بودند. این اظهارات شان و جایگاه رئیس جمهور را پایین آورد و نشان دهنده این طرز فکر است که آنها حقیقتا نمی دانند که این کشور در وهله نخست چگونه به وجود آمده است.

وی افزود: رئیس جمهور می گوید آمریکا را دوباره به شان و بزرگی برسانیم. تصور نمی کنم که رئیس جمهور بداند چه چیزی سبب می شود آمریکا به شان و بزرگی برسد. آمریکا را مهاجرت ایجاد کرده است. هیچ فردی در اینجا و در کنار بومیان آمریکایی حضور نداشت. هیچ فردی در اینجا نبود. ما پیامی دادیم و تمامی افراد فقیر را از سراسر جهان که به دنبال فرصت بودند به اینجا دعوت کردیم و آنها به اینجا آمدند. هر فردی که به اینجا آمد ثروتمند نبود و از فرصت های لازم برخوردار نبود وگرنه هیچ فردی به اینجا نمی آمد و در همان کشوری که بود باقی می ماند.

کومو افزود: پدربزرگ من همیشه می گفت اجداد ما که ایتالیایی بودند به اینجا آمدند و گودال حفر می کردند. آنها گودال ها را برای لوله های فاضلاب حفر می کردند. زمانی که وی به اینجا آمد او این کار را انجام می داد. بنابراین این داستان آمریکا است. نسل به نسل مهاجران از کشورهای مختلف به آمریکا آمدند. ما همیشه از مهاجران استقبال کرده ایم. ما بر اساس رنگ پوست، نژاد و مذهب درباره آنها قضاوت نکرده ایم و ما آنها را برای پیوستن به خانواده بزرگ نیویورک و آمریکا به اینجا دعوت کرده ایم. ما همچنان شاهد اقداماتی ضد این موضوع هستیم. این اقدامی زشت و غم انگیز برای افرادی است که از کشور خود دفاع کرده اند. من به خاطر دردی که آنها می کشند متاسفم. آنچه که گفته شده است بیانگر و نماینده احساسات مردم آمریکا نیست. این نماینده احساسات مردم نیویورک نیست.

گفتنی است، ترامپ پنجشنبه در جلسه ای با حضور نمایندگان جمهوریخواه و دموکرات کنگره در اظهاراتی نژادپرستانه با اشاره به مهاجرانی که از هائیتی، السالوادور و بعضی از کشورهای آفریقایی به آمریکا مهاجرت کرده اند، گفت: "چرا این مردم را از کشورهایی که کثافت‌خانه هستند به اینجا راه می دهیم؟"

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها