خشم آفریقا از اظهارات نژادپرستانه ترامپ

خشم آفریقا از اظهارات نژادپرستانه ترامپ
شنبه 23 دی 1396 - 06:27

کشورها و مقامات آفریقایی با عصبانیت و انزجار به سخنان رییس جمهور آمریکا واکنش نشان دادند. دونالد ترامپ روز پنج شنبه کشورهای آفریقایی و هائیتی را "کثافت خانه" توصیف کرده بود.

العالم - آفریقا

به گزارش خبرگزاری فرانسه از نایروبی، اتحادیه آفریقا اظهارات ترامپ را ناراحت کننده توصیف کرده است.

54 کشور آفریقایی از دونالد ترامپ خواستند به خاطر مطالب رکیکی که در مورد مهاجران آفریقایی تبار به زبان آورده است، عذرخواهی کند و سخن خود را در مورد کثافت خانه نامیدن برخی از کشورها پس بگیرد.

همچنین برنارد لاگا (Bernard Lagat)، قهرمان سابق جهان در رشته دو و میدانی در صفحه توئیتر خود نوشته است: من فرزند قاره درخشانی هستم که نامش آفریقاست. من به آفریقا افتخار می کنم.

بسیاری از شهرندان آفریقایی با انتشار عکس هایی از آسمان خراش ها و مناظر شگفت انگیز آفریقا در فضای مجازی به اظهارات توهین آمیز ترامپ واکنش نشان داده اند.

پاتریک گاتارا (Patrick Gathara) مفسر سیاسی سرشناس کنیایی به خبرگزاری فرانسه گفته است که این قبیل اظهارات از جانب دولت نژاد پرست و جاهل آمریکا چیز جدیدی نیست.

محمد دیی (Mohamed Dièye)، استاد دانشگاه در سنگال، گفته است که اظهارات ترامپ، آفریقایی ها و همه سیاهپوستان را شوکه کرده است. وی تأکید کرده است که مردم آفریقا به آمریکاییها و اروپایی ها احتیاجی ندارند.

در آفریقای جنوبی نیز، حزب کنگره ملی آفریقا که قدرت را در دست دارد، سخنان رییس جمهور آمریکا را بسیار توهین آمیز توصیف کرده است.

همچنین در سودان جنوبی سخنگوی رییس جمهور، اظهارات ترامپ را یک رسوایی خوانده است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها