خانه 316میلیون دلاری شیخ حمد در انگلیس

خانه 316میلیون دلاری شیخ حمد در انگلیس
سه شنبه 2 خرداد 1391 - 07:53

روزنامه "ديلي ميل" روز دوشنبه نوشت امير قطر شيخ حمد بن خليفه ال ثاني ساختمان محل سكونت خود در لندن را بازسازي كرده كه اين ساختمان هم اكنون گران بهاترين ساختمان در نوع خود در انگلستان است كه ارزش آن به 200 ميليون پوند يعني معال 316 ميليون دلار مي رسد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی العالم، اين روزنامه افزود: امير قطر ده‌ها ميليون پوند براي بازسازي اين بناي بسيار بزرگ موسوم به "دادلي هاوس" واقع در منطقه بارك لين در مركز لندن  هزينه كرده است. اين بنا كه در سال 2006 به قيمت 4/37 پوند توسط وي خريداري شد، هم اكنون  داراي 17 اتاق خواب است.

اين روزنامه افزود: اميرقطر قصد دارد با بازسازي گسترده اين ساختمان مشرف بر پارك هايد بارك  در مركز لندن  كه  در قرن نوزدهم ميلادي بنا شده ، آن را به گرانبهاترين ساختمان انگلستان تبديل كند.     

اين ساختمان داراي سالن پذيرايي بسيار بزرگ و نمايشگاه عكسي است كه ارزش ان 100 ميليون پوند برآورده شده است. به نوشته دیلی میل مساحت  اين ساختمان 44 هزارفوت مربع است و براي بازسازي ان 75 ميليون پوند هزينه شده  كه در اين عمليات سه ساختمان ديگر نيز بدان اضافه شد كه هم اكنون داراي 17 اتاق خواب و 14 سالن پذيرايي است .

گفتني است يك كارشناس املاك كه اخيرا از اين ساختمان ديدن كرده ، 250 ميليون پوند بر روي آن قيمت گذاشته است. شیوخ ثروتمند عرب که از قبل نفت و گاز اندوخته‌های چند میلیارد دلاری دارند، هر روز در یک زمینه دست به هزینه می‌زنند و کارهای عجیب و غریبی انجام می‌دهند که تنها از ثروت بادآورده آنها بر می‌آید.

انگلیس یکی از مهمترین مکان‌هایی است که این شیوخ در آن سرمایه‌گذاری کرده و علاوه بر خرید ساختمان، بورس شرکت‌ها، هتل‌های معروف و هم‌چنین باشگاه‌های ورزشی را به عنوان هدف سرمایه‌گذاری خود انتخاب می‌کنند. شیوخ عرب همه در دوره نوجوانی و جوانی تحصیلات دوره تکمیلی را در انگلیس گذرانده و عموماً از کالج‌های نظامی سلطنتی این کشور فارغ‌التحصیل شده‌اند و به همین سبب علاقه عجیبی به این کشور دارند. 

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها