با حضور 44 کشور

کنفرانس مجالس سازمان همکاری اسلامی در تهران آغازشد

کنفرانس مجالس سازمان همکاری اسلامی در تهران آغازشد
شنبه 23 دی 1396 - 10:02

عضو اتحادیه بین المجالس اسلامی گفت: نشست کارشناسی سیزدهمین کنفرانس مجالس کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی با حضور نمایندگانی از مجالس 44 کشور از امروز (شنبه) در تهران آغاز شد.

العالم ـ ایران ـ سیاسی

عبدالرضا عزیزی در مورد سیزدهمین کنفرانس مجالس کشورهای عضو سازمان همکاری های اسلامی گفت: در این اجلاس از 54 کشور عضو سازمان همکاری های اسلامی دعوت شده بود که 44 کشور برای حضور در اجلاس ایران اعلام آمادگی کرده اند.
وی افزود: قرار است 16 رییس مجلس و 14 نایب رییس در این اجلاس حضور یابند و بقیه افرادی که در این اجلاس حضور می یابند در سطح رییسان گروه دوستی پارلمانی و نمایندگان پارلمان های کشورهای اسلامی خواهند بود.
نماینده مردم شیروان در مجلس با اشاره به این که هیات های پارلمانی از روز چهارشنبه 20 دی به تدریج وارد تهران شده اند، گفت: رییسان مجالس نیز از امشب وارد تهران می شوند.
عزیزی، استقبال کشورهای مختلف اسلامی از این اجلاس را بسیار مثبت ارزیابی کرد و گفت: استقبال کشورهای مختلف از این اجلاس بسیار عالی بوده و کشورهای مختلفی برای حضور در این اجلاس به ایران سفر خواهند کرد.
وی اضافه کرد: این اجلاس سالی یکبار در یکی از کشورهای اسلامی برگزار می شود و در آن در مورد موضوعات جهان اسلام گفت وگو می شود.
عزیزی افزود: بنا به درخواست ایران در اجلاس سال گذشته کشور مالی، بنا شد که امسال این اجلاس در ایران برگزار شود.
عضو اتحادیه بین‌المجالس اسلامی ادامه داد: موضوعات مختلف جهان اسلام خصوصا موضوع فلسطین در سیزدهمین کنفرانس مجالس کشورهای عضو سازمان همکاری های اسلامی بررسی می شود.
عزیزی اضافه کرد: این کنفرانس از امروز شنبه به مدت پنج روز در هتل اسپینانس تهران برگزار می شود، در روز اول و دوم این نشست جلسات کمیته های مختلف از جمله کمیته دائمی فلسطین، جلسه مشاوره دبیران کل عضو پارلمان ها، نشست مشورتی گروه عرب، کمیته تخصصی امور سیاسی و روابط خارجی، کمیته تخصصی حقوق بشر، زنان و امور خانواده، کمیته دائمی تخصصی امور حقوقی و فرهنگی، گفت وگوی تمدن ها و مذاهب و کمیته دائمی تخصصی امور اقتصادی و محیط زیست برگزار می شود.
وی گفت: در روز سوم این کنفرانس، جلسه کمیته عمومی به ریاست علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی برگزار می شود، همچنین نشست پارلمان های زنان مسلمان نیز در این روز برگزار خواهد شد.
به گزارش ایرنا، وی ادامه داد: در روز دوشنبه همچنین جلسه مشاوره گروه آفریقایی و جلسه مشاوره گروه آسیایی برگزار می شود.
عزیزی اضافه کرد: در روزهای سه شنبه و چهارشنبه کنفرانس مجالس کشورهای عضو سازمان همکاری های اسلامی با حضور رییسان هیات های پارلمانی برگزار خواهد شد.
وی تاکید کرد: این اجلاس عصر چهارشنبه با انتشار بیانیه ای به کار خود پایان خواهد داد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها