فرمانده ارتش پاکستان:

آمریکا پاکستان را فریب می‌دهد/ کمک مالی واشنگتن را نمی خواهیم

آمریکا پاکستان را فریب می‌دهد/ کمک مالی واشنگتن را نمی خواهیم
شنبه 23 دی 1396 - 10:48

فرمانده ارتش پاکستان در گفت و گوی تلفنی با فرمانده ستاد مرکزی ارتش آمریکا گفت: مردم معتقدند آمریکایی‌ها ما را فریب داده‌اند بنابراین هرگز کمک مالی واشنگتن را نمی‌خواهیم.

العالم-آسیا

«قمر جاوید باجواه» فرمانده ارتش پاکستان در گفت و گوی تلفنی با ژنرال «جوزف وتل» فرمانده ستاد مرکزی ارتش آمریکا و یک سناتور آمریکایی گفت: کمک مالی واشنگتن را نمی‌خواهیم.

وی افزود: مردم پاکستان معتقدند آمریکا این کشور را فریب داده بنابراین هرگز درخواست کمک مالی از واشنگتن نخواهیم کرد.

باجواه تأکید کرد: اتهامات وارد شده توسط مقامات آمریکایی نشان می‌دهد واشنگتن تلاش و فداکاری پاکستان برای مبارزه با تروریسم را نادیده می‌گیرد و نمی‌خواهد در این زمینه از اسلام‌آباد قدردانی کند.

فرمانده ارتش پاکستان اظهار داشت: به تلاش خود برای مبارزه با تروریسم ادامه می‌دهیم.

قمرجاوید باجواه ادامه داد: مهاجران افغانستانی از کمپ‌های موقت که برای اسکان آن‌ها در پاکستان است به عنوان مخفی‌گاه برای عملیات تروریستی استفاده می‌کنند بنابراین باید هر چه زودتر به کشورشان بازگردند.

وی افزود: اگل دولت کابل تصور می‌کند تروریست‌ها از خاک پاکستان وارد افغانستان می‌شوند باید در ایجاد موانع و مدیریت مرز مشترک همکاری کند.

قمر جاوید باجواه تصریح کرد: امنیت پاکستان وابسته به امنیت افغانستان است و از هر تلاشی برای مبارزه با تروریست‌ها حمایت می‌کنیم.

ژنرال جوزف وتل در این تماس تلفنی ضمن تبادل نظر درباره تنش بین دو کشور قبل و بعد از سخنان ضد پاکستانی ترامپ رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد قدردان تلاش پاکستان برای مبارزه با تروریسم هستیم.

وی افزود: تنش و اختلاف بین آمریکا و پاکستان موقتی است و امیدواریم به زودی این مشکل حل خواهد شد.

جوزف وتل تأکید کرد: آمریکا هرگز خواهان عملیات یکجانبه و بدون هماهنگی در خاک پاکستان نیست.

فرمانده ستاد مرکزی ارتش آمریکا اظهار داشت: خواهان عملیات علیه تروریست‌هایی هستیم که از خاک پاکستان برای حمله به افغانستان استفاده می‌کنند.

وی در پایان از اقدامات پاکستان برای ساماندهی مهاجران افغانستانی و پناه دادن به آن‌ها تشکر کرد.

ریچارد اولسون سفیر پیشین آمریکا دراسلام‌آباد گفت: بدون همکاری پاکستان، ارتش آمریکا در افغانستان مانند ماهی یا نهنگی است که بدون آب در ساحل افتاده و قادر به شنا کردن نیست.

وی تأکید کرد: با ادامه فشارها به پاکستان در حال از دست دادن اهرم‌های فشار خود علیه این کشور هستیم.

اولسون گفت: تلاش دولت ترامپ برای تحقیر و مجازات پاکستان به دلیل اقدام نکردن علیه طالبان افغانستان به احتمال زیاد بی‌ثمر است.

این خبر در حالی منتشر می‌شود که وزیر دفاع پاکستان در پی تعلیق کمک های مالی آمریکا از توقف همکاری های امنیتی «اسلام آباد» با واشنگتن خبرداد.

پاکستان اعلام کرد در واکنش به توقف کمک‌های مالی و امنیتی آمریکا، مالیات انتقال کالا‌های ناتو از مسیر این کشور به افغانستان را افزایش می‌دهد.

منابع خبری پاکستان از تصمیم دولت و ارتش این کشور مبنی بر بستن مسیر انتقال تجهیزات ناتو خبر می‌دهند.

چندی پیش وزیر امور خارجه پاکستان اعلام کرد: با توجه به تعلیق کمک مالی و امنیتی واشنگتن به اسلام‌آباد، اتحاد و همکاری با آمریکا را تمام‌ شده می‌دانیم.

رئیس جمهور آمریکا در نخستین پیام توئیتری خود در سال 2018 میلادی از قطع کمک های واشنگتن به دولت پاکستان خبر داد و اعلام کرد که واشنگتن در اقدامی احمقانه در طی 15 سال گذشته 33 میلیارد دلار به این کشور کمک کرده است که این روند ادامه نخواهد یافت.

وی ادامه داد: پاکستان جز دروغ و فریب کاری چیزی تحویل آمریکا نداده و رهبران این کشور ما را احمق فرض کرده‌اند.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها