نشست ژنو محاكمه رژيم بحرين بود

نشست ژنو محاكمه رژيم بحرين بود
سه شنبه 2 خرداد 1391 - 09:03

ژنو (العالم) - شخصيت هاي حقوقي عرب در ژنو خاطرنشان كردند كه نشست روز دوشنبه (2 خرداد) شوراي حقوق بشر سازمان ملل متحد در باره بررسي وضعيت حقوق بشر بحرين، در واقع نشست محاكمه بحرين بود.

اين شخصيت ها، نقض حقوق بشر توسط مقامات رژيم آل خليفه در بحرين را محكوم و اعلام كردند كه وقوع چنين نقضي در بحرين براي همه كشورهاي دنيا آشكار شده است.

شخصيت هاي حقوقي عرب در ژنو تاكيد كردند، مطالبي كه روز گذشته در نشست شوراي حقوق بشر سازمان ملل متحد در ژنو ، در واقع محاكمه رژيم منامه بود كه از سوي آمريكا حمايت مي شود.

"عباس عمران" عضو مركز حقوق بشر بحرين سه شنبه در گفت و گو با شبكه خبري العالم اظهار داشت: رژيم آل خليفه در نشست ژنو تلاش كرد تا وانمود كند به اصول حقوق بشر احترام مي گذارد و قوانين بين المللي را در اين زمينه اجرا مي كند اما در نشست ژنو محاكمه شد.

عمران گفت: نماينده رژيم آل خليفه در ژنو از پاسخ به بسياري از سوالات درباره حقوق بشر در بحرين طفره رفت.

"حسين عبدالله" رييس جمعيت آمريكايي حمايت از دموكراسي بحرين در گفت و گو با العالم اظهار داشت: از طريق فعاليت هاي نشست ژنو و همكاري حقوقدانان و سازمان هاي حقوقي مي توانيم پرونده محكم و مستندي ضد دولت بحرين در سازمان ملل تشكيل دهيم و از آنها بخواهيم مساله بحرين را در شوراي حقوق بشر بررسي كنند.

"عبدالحميد دشتي" رييس شوراي عالي حمايت از محاكمه منصفانه و حقوق بشر در گفت و گو با العالم تصريح كرد: موضع آمريكا از روز اول مشخص بود به گونه اي كه به نيروهاي سعودي اجازه داد وارد بحرين شده و مردم را سركوب و اين كشور را اشغال كنند.
tt-22-1:40

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها