مصريها نگران بروز تقلب درانتخابات

شمارش معكوس براي انتخابات مصر

شمارش معكوس براي انتخابات مصر
سه شنبه 2 خرداد 1391 - 09:46

در حالي كه شمارش معكوس براي برگزاري انتخابات مصر آغاز شده است، محافل سياسي و مردمي مصر با وجود تعهد شوراي نظامي براي برگزاري سالم و به دور از تقلب انتخابات رياست جمهوري، از احتمال بروز تقلب در انتخابات ابراز نگراني كردند.

به گزارش سه شنبه پايگاه اطلاع رساني شبكه خبري العالم، اين نگراني ها پس از آن شدت گرفت كه نظرسنجي ها از احتمال پيروزي يكي از پسمانده هاي رژيم مبارك حكايت كردند و علاوه بر آن اطلاعاتي مبني بر ورود اموال براي حمايت برخي از نامزدهاي انتخاباتي به دست آمد.

به دنبال آغاز شمارش معكوس براي برگزاري نخستين انتخابات رياست جمهوري پس از انقلاب مصر در تاريخ 23 مي (3خرداد) ، نگراني ها از تقلب در انتخابات شدت گرفت.

 نظرسنجي هاي برخي از رسانه ها از احتمال پيروزي عمرو موسي و احمد شفيق، عناصر رژيم سابق حكايت دارند اين در حالي است كه سياستمداران و محافل سياسي آن را به مثابه فريبكاري دانسته و تاكيد كردند كه اين نظر سنجي ها خلاف خواست راي دهندگان مصري است.

"مجدي قرقر" نماينده مجلس الشعب (پارلمان) مصر، در گفت و گو با شبكه خبري العالم اظهار داشت: اين نظرسنجي ها ربطي به خواست مردم مصر ندارند، زيرا احمد شفيق دو ماه پس از بركناري مبارك توسط مردم بركنار شد بنابراين نمي توان پذيرفت كه همين ملت دوباره او را به عنوان دارنده بالاترين شانس پيروزي بشناسند.

در اين ميان ناظران بر اين باورند كه آمريكا و دست نشاندگانش در داخل و خارج از كشور همچنان مي توانند بر انتخابات رياست جمهوري و نتايج آن تاثيرگذار باشند و از سوي ديگر برخي از كشورهاي عربي نيز با حمايت مالي بسيار زياد از برخي از نامزدها درصددند كه از پيروزي اراده واقعي مردم مصر جلوگيري كنند.

"ربيع شاهين" تحليل گر سياسي مصري در اين زمينه به شبكه العالم گفت: حمايت هاي مالي مشكوك از برخي نامزدها بر افكار عمومي در مصر تاثير زيادي خواهد گذاشت. اين اموال به منظور پشتيباني از برنامه هاي خاص عربي و غربي و به ضرر ملت مصر هزينه مي شوند.

21-22:12

پربیننده ترین خبرها