آل سعود در پشت پرده هياهوي ضد شيعه درمصر

آل سعود در پشت پرده هياهوي ضد شيعه درمصر
سه شنبه 2 خرداد 1391 - 11:42

به دنبال هياهوي ايجاد شده درباره گسترش مذهب شيعه در مصر و صدور فتواي شيخ الازهر در اين باره، بزرگان شيعه مصر اقدام الازهر را به شدت مورد حمله قرار دادند و تاکيد کردند رژيم سعودي در پشت پرده اين هياهو قرار دارد.

به گزارش سه شنبه پايگاه اطلاع رساني شبكه خبري العالم، بزرگان شيعه تاسيس حسينيه در مصر طي روزهاي گذشته را تكذيب و سرويس هاي امنيتي را به "هياهوي رسانه اي" ضد شيعه با اهداف سياسي متهم كردند.

دكتر احمد راسم نفيس، فعال شيعه، گفت: اقدام الازهر هياهوي سياسي با هدف از پيش تعيين شده است و هيچ حسينيه اي در مصر تاسيس نشده است.

راسم در گفت وگو با "اليوم السابع" افزود: رژيم عربستان جنگي را ضد شيعه رهبري مي كند و در جلوگيري از شكل گيري حزب التحرير شيعه دخالت دارد.

در همين راستا محمد غنيم، رئيس جريان شيعه مصر، گفت: اقدام الازهر و دكتر احمد الطيب، شيخ الازهر، حلقه  اي از زنجيره حمله سازماندهي شده و هدفمند سرويس هاي امنيتي براي تخريب شيعه مصر است.

غنيم در گفت وگو با "اليوم السابع" سرويس هاي امنيتي را به دخالت در حملاتي متهم كرد كه ضد شيعه صورت مي گيرد.

وي تاكيد كرد كه سرويس هاي امنيتي با درز اخبار ديدارهاي برخي رهبران شيعه از مصر، هدف از اين ديدار ها را افتتاح حسينيه عنوان مي كنند؛ اين در حالي است كه  آنچه حسينيه خوانده مي شود منازل شيعيان است و ارتباطي با حسينيه ندارد.

رئيس جريان شيعه مصر افزود: هياهوي صورت گرفته صرفا براي ايجاد كينه و بيزاري و تحريك مردم ضد شيعه است.

محمد غنيم گفت: آن ها مي خواهند القا كنند كه برنامه اي براي گسترش تشيع و سوء استفاده از نابساماني امنيتي كشور براي تاسيس حسينينه وجود دارد.

وي تاكيد كرد، ادعاي وفاداري دائمي ما به ايران و اين كه ما شيعيان از خارج بويژه ايران و برخي شخصيت هاي عراقي مقيم مصر پول مي گيريم صرفا حمله اي هدفمند براي دشمن تراشي ضد شيعيان مصر است.

غنيم تصميم هاي اخير الازهر را صرفا سياسي دانست وگفت: اين تصميم ها و حمله به حزب الله لبنان با ادعاي پشتيباني اش از رژيم سوريه صرفا پيام هاي سياسي است به ايران كه در قالب حمله به شيعيان مصر صورت گرفت.

وي تاكيد كرد كه الازهر به عنوان يك نهاد مرجع امور ديني نبايد سياسي كاري كند و هم اكنون در همين ارتباط نقش حمله به سوريه، ايران، حزب الله و سازمان هاي فلسطيني را عهده دار شده است.

رئيس جريان شيعه مصر اظهار داشت: الازهر نوك پيكان حمله "هلال سني" به "هلال موسوم به شيعه" است.

وي هدف دست هاي پنهان را در اين حمله تغيير رويارويي عربي - اسرائيلي به رويارويي سني - شيعي دانست و پيش بيني كرد كه حمله به شيعه ، ايران و حزب الله طي چند روز آينده تشديد شود.

غنيم پيش بيني كرد كه مسائلي در حوزه امنيت ملي مصر بويژه قاچاق سلاح نيز در آينده طرح و تلاش خواهد شد كه شخصيت هاي شيعه و افرادي از جريان هاي اسلامگرا و سپاه پاسداران ايران را در اين مسائل دخالت دهند.

او پيش بيني كرد كه روابط مصر و ايران به عقب برگردد.

وي گفت:" حوادث اخير ثابت مي كند كه روابط مصر و ايران به علت فشارهاي داخلي، منطقه اي و بين المللي از سطح حفظ منافع يعني وضعيت كنوني بيشتر نخواهد رفت.

غنيم درباره ديدار كوراني از مصر و ياد كردن از وي به عنوان مرجع شيعه ايراني و اقدام او در خصوص افتتاح حسينيه افزود:  كوراني يك روحاني لبناني است و نه آنگونه كه برخي رسانه ها ادعا كرده اند، ايراني. همچنين او يك روحاني است و نه مرجع ديني كه تفاوت ميان آن دو بسيار است.

وي افزود، سفر كوراني سفري عادي و در راستاي سفر برخي از شخصيت ها به منظور زيارت مراقد اهل بيت، به مصر بوده است.

رئيس جريان شيعه مصر تصريح كرد كه در اين سفر برخي از شخصيت هاي شيعه از وي دعوت به عمل آوردند و برخي از شيعيان از او خواستند كه سخنراني كند و سوال هايي درباره امور ديني از وي پرسيده شد تا به آن ها پاسخ دهد.

غنيم افزود، اين [قبيل] ديدارها در خانه هاي برخي از شخصيت هاي شيعه انجام مي شود.

غنيم وجود هر گونه حسينيه اي را در مصر تكذيب كرد و برخي اعمال در مراسم ديني شيعيان در كشورهايي مانند عراق را جزو رسوم و اعمال اين ملل و كاملا بي ارتباط با مذهب شيعه دانست.

رئيس جريان شيعه مصر تاكيد كرد كه شيعيان مصر اعمال مزبور را انجام نمي دهند. 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها