بر اساس نظرسنجی‌های انجام شده

اسلام‌گرایان در مصر پیشرو هستند

اسلام‌گرایان در مصر پیشرو هستند
سه شنبه 2 خرداد 1391 - 12:33

بر اساس چندين نظرسنجي انجام شده، نامزدهاي اسلامگرا مانند محمد مرسي و عبدالمنعم ابوالفتوح در انتخابات رياست جمهوري مصر پيشرو هستند.

به گزارش روز سه‌شنبه پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبری العالم، در حالی که بیش از پنجاه میلیون واجد شرایط رأی در مصر روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه برای انتخاب رئیس جمهور کشورشان به پای صندوق‌های رای خواهند رفت، نظرسنجی‌های انجام شده حاکی از پیشرو بودن نامزدهای اسلام‌خواه است.

در همین حال، برخی از صاحب نظران درباره اعتبار برخی نظرسنجی‌ها اظهار تردید و تاکید کرده‌اند برخی از نامزد‌ها به ویژه نامزد‌های رژیم گذشته برای محبوب نشان دادن چهره‌خود به برگزاری نظرسنجی‌های مشکوک اقدام کرده‌اند.

رای‌دهندگان مصری از بین ۱۳ نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری، که شامل اسلامگرایان، سکولار‌ها و بازماندگان رژیم سابق هستند، برای انتخاب رئیس جمهور خود به مدت دو روز رای خواهند داد.

از سوی دیگر، کمال الجَنزوری، نخست وزیر مصر، از همه طرف‌ها خواسته است آرامش را در روزهای برگزاری انتخابات حفظ کنند و نتایج آنرا بپذیرند.

وی از نامزد‌ها و نیروهای سیاسی خواست از هواداران خود بخواهند به اراده رای دهندگان و نتایج انتخابات احترام بگذارند و اظهار امیدواری کرد همه برای موفقیت انتخابات متحد شوند تا رای گیری به آرامی صورت گیرد.



دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها