کانال ۱۰ تلویزیون اسرائیل:

مشاور امنیتی مرکل به اسرائیل گفته اروپا با «اصلاح یا لغو» برجام موافقت نمی‌کند

مشاور امنیتی مرکل به اسرائیل گفته اروپا با «اصلاح یا لغو» برجام موافقت نمی‌کند
شنبه 23 دی 1396 - 22:32

مشاور امنیت ملی مرکل در سفر به فلسطین اشغالی به مقامات اسرائیلی اعلام کرده که اروپا با تغییر یا لغو توافق هسته‌ای موافقت نمی‌کند.

العالم - فلسطین اشغالی

منابع رسانه‌ای اسرائیلی می‌گویند «جان هکر» مشاور امنیت ملی «آنگلا مرکل» صدر اعظم آلمان برای گفت‌وگو درباره ایران و سوریه به تل‌آویو رفته است.

به نوشته خبرنگار کانال 10 تلویزیون اسرائیل، هکر در این سفر که روز پنج‌شنبه انجام شده، با «مئیر بن شبات» همتای اسرائیلی‌اش و «یوسی کوهن» رئیس موساد دیدار کرده است.

مقام‌های اسرائیلی می‌گویند هکر به همتایان اسرائیلی‌اش گفته که آلمان دیگر قدرت‌های اتحادیه اروپا معتقدند که توافق هسته‌ای نتیجه‌بخش بوده و اروپا با «اصلاح یا لغو آن موافقت نخواهد کرد.»

با این وجود، هکر اعلام کرده است که آلمان آماده است تا خارج از حوزه توافق هسته‌ای در مسائلی مانند برنامه موشک‌های بالستیک و فعالیت‌های منطقه‌ای، به ایران فشار آورد.

فارس -- بنا بر این گزارش، در مقابل بن شبات به همتای آلمانی‌اش گفته که اسرائیل برجام را «توافقی بد» می‌داند که باید لغو شود.

یوسی کوهن هم در این دیدار با بیان اینکه اسرائیل و آلمان در مورد برجام اختلاف نظر دارند، گفته با این حال طرفین باید برای مقابله با ایران در حوزه‌های دیگر همکاری کنند.

او چند پیشنهاد به هکر ارائه کرده است: تقویت نظارت‌ها در توافق هسته‌ای، افزایش بازرسی از «مکان‌های مشکوک»، تحریم برنامه موشکی ایران و مقابله با گسترش نفوذ ایران در سوریه و لبنان.

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا روز گذشته هرچند تعلیق تحریم‌های مرتبط با هسته‌ای ایران را برای 120 روز دیگر تمدید کرد، اما گفت اگر تا ضرب‌الاجل بعدی اروپا نتواند برجام را «اصلاح» کند، آمریکا از این توافق خارج می‌شود. لغو محدودیت زمانی توافق، بازرسی از اماکن نظامی و محدود کردن برنامه موشکی ایران، از جمله شروط قید شده از سوی ترامپ است.

پربیننده ترین خبرها