اظهارات فدريكا موگرينی درباره برنامه موشکی ایران

اظهارات فدريكا موگرينی درباره برنامه موشکی ایران
يکشنبه 24 دی 1396 - 00:10

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا  درباره برنامه موشکی بالستیک ایران ابراز نگرانی کرد. 

فدریکا موگرینی در وبگاه اینترنتی خود نوشت: روزهای سختی بود به خصوص به خاطر تلاشی که برای حفظ توافق هسته ای با ایران انجام دادیم. من در روز پنجشنبه نشستی در بروکسل با جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران و وزرای خارجه سه کشور اروپایی که در این توافق مذاکره کردند(ژان ایو لودریان از فرانسه ، بوریس جانسون از انگلیس و زیگمار گابریل از آلمان) ،داشتم.   
 این توافق در حال کار کردن است و آژانس بین المللی انرژی اتمی نه بارتاکنون تایید کرده است و این برای امنیت اروپا و جهان مهم است. این مثبت است که دیروز رئیس جمهور دونالد ترامپ تایید کرد که آمریکا به تعهدات خود پایبند می ماند و توقف تحریم های مرتبط با هسته ای براساس این توافق را تایید کرده است.
وی گفت: نشست ما در بروکسل همچنین فرصتی بود تا درباره دیگر مسائل که مربوط به توافق هسته ای نیست مانند تظاهرات (اغتشاشات)هفته گذشته در ایران  و تنش ها در خاورمیانه (غرب آسیا) و برنامه موشک های بالستیک ایران صحبت کنیم.
اینها مسائلی است که ما اروپایی ها درباره آنها نگران هستیم ، که متعهد هستیم با عزم بیشتری در خارج از حوزه توافق هسته ای با آنها مقابله کنیم: در حقیقت این توافق براساس حکم سازمان ملل متحد که به وضوح دامنه آن را محدود کرد، مذاکره شد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها