كشورهای آفريقايی خواستار عذرخواهی ترامپ شدند

كشورهای آفريقايی خواستار عذرخواهی ترامپ شدند
يکشنبه 24 دی 1396 - 01:07

کشورهای آفریقایی خواستار عذرخواهی رئیس جمهور آمریکا به خاطر به کار بردن الفاظ زشت درباره آنها شدند. 

به گزارش نشریه هیل، اتحادیه آفریقا گفته است صحبت  های ترامپ درباره" چاه توالت"بی احترامی به اعتبار آمریکایی است.
اتحادیه آفریقا خواستار عذرخواهی رئیس جمهور ترامپ پس از اظهارات زشتش شد که گفتگو بود آمریکا نباید مهاجران از کشورهای چاه توالت را بپذیرد. 
این گروه که شامل پنجاه و پنج کشور از قاره آفریقا هستند، گفتند که اظهارات ترامپ بی احترامی به اعتبار آمریکایی و بی احترامی به شرافت انسانی بود و این دولت درک بسیار غلطی از این قاره دارد. 
گروهی از سفرای آفریقایی در آمریکا نیز اظهارات ترامپ را محکوم کردند و خواستار عقب نشینی و عذرخواهی ترامپ شدند. این گروه اظهارات وی را برانگیزنده خشم ، نژادپرستانه و بیگانه هراسی توصیف کردند و از آمریکایی هایی که آن را محکوم کرده بودند، تشکر کردند.
این انتقادات بخشی از خشم جهانی علیه این اظهارات ترامپ است که وی گفتن آن را انکار می کند. ترامپ گفت که در حالی که از لحن شدیدی در گفتگو درباره مهاجرت استفاده کرد اما از این واژه زشت  برای هائیتی یکی از کشورهایی که گفته می شود به آن توهین شد، استفاده نکرد.
 سناتور دیک دوربین سناتور دموکرات ایلی نوی یکی از نمایندگانی که در این نشست حاضر بود تاکید کرد که ترامپ از لحن نفرت انگیزی در این نشست استفاده کرد و گفت که گزارش های رسانه ها که از ترامپ نقل کردند از کلمه چاه توالت استفاده کرد، درست است. 
سناتور لیندسی گراهام سناتور جمهوریخواه کارولینای جنوبی که دوربین گفت که با ترامپ درباره این اظهارات بحث کرده بود همچنین بیانیه ای منتشر کرد و گفت که وی با ترامپ درباره اظهاراتی که با آن مخالف بود، صحبت کرد هرچند که به صورت مستقیما اظهارات ترامپ را تایید نکرد. خشم درباره اظهارات ترامپ  بیشتر پوشش خبری را در روز جمعه شامل می شد و تلاش ها برای رسیدن به توافق درباره مهاجران را پیچیده کرده است. 
 نمایندگان و کاخ سفید بدنبال توافقی هستند که مانع از اخراج مهاجران جوان به نام رویاپردازان شود که در دوره اوباما می توانستند اجازه کار و اقامت قانونی در آمریکا داشته باشند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها