هنیه: نشست "شورای مرکزی فلسطین" در شرایط کنونی بی‌نتیجه است

هنیه: نشست
يکشنبه 24 دی 1396 - 11:14

رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس با تاکید بر اینکه نشست شورای مرکزی فلسطین در شرایط کنونی نتیجه‌بخش نخواهد بود، خواستار برگزاری نشستی با حضور رهبران تمامی گروه‌های فلسطینی در یک کشور عربی ظرف 48 ساعت شد

العالم- فلسطین اشغالی

به نقل از الیوم السابع، اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس اعلام کرد که نشست شورای مرکزی فلسطین به تریبونی برای سخنرانی و اعلام موضع سیاسی تبدیل خواهد شد و اگر بدون آمادگی‌های قبلی برگزار شود نه تنها نتیجه‌ای ندارد بلکه اختلافات را هم افزایش می‌دهد.

شورای مرکزی فلسطین یک هیأت دائم فلسطینی است که از شورای ملی فلسطین(پارلمان) نشأت گرفته و در مقابل آن مسئول است و از اعضای کمیته اجرایی سازمان آزادی‌بخش فلسطین(ساف) و رئیس شورای ملی و رهبران گروه‌های فلسطینی تشکیل شده است و حلقه اتصال کمیته اجرایی ساف و شورای ملی است و  هر دو ماه یک بار تشکیل جلسه می‌دهد.

هنیه خواستار برگزاری نشست رهبران همه گروه‌های فلسطینی در سطح دبیرکل‌های گروه‌های ملی و اسلامی به شکل فوری ظرف 48 ساعت آینده شد که در یکی از پایتخت‌های عربی به منظور بررسی تمامی چالش‌ها و بررسی مقدمات نشست شورای مرکزی منعقد شود.

در همین راستا، هنیه پیامی به سلیم زعنون، رئیس شورای ملی فلسطین فرستاد و در آن تاکید کرد که جنبش متبوعش بر یکپارچگی موضع فلسطین و تقویت آن در سایه خطرات پیش رو به ویژه پرونده قدس به عنوان پایتخت فلسطین، پایبند است.

هنیه در پایان از دعوت شورای مرکزی فلسطین از حماس برای مشارکت در نشست این شورا که قرار است طی روزهای یکشنبه و دوشنبه در مقر ریاست تشکیلات خودگردان در  رام‌الله برگزار شود، قدردانی کرد.

ایسنا

پربیننده ترین خبرها