رئیس مستعفی پارلمان «کردستان» عراق سرلیست انتخاباتی اپوزیسیون شد

رئیس مستعفی پارلمان «کردستان» عراق سرلیست انتخاباتی اپوزیسیون شد
يکشنبه 24 دی 1396 - 12:43

سه‌ حزب اپوزیسیون منطقه کردستان عراق، «یوسف محمد» رئیس مستعفی پارلمان این منطقه را، به‌ عنوان رئیس لیست مشترک خود برای شرکت در انتخابات پارلمانی و شوراهای استانی عراق انتخاب کردند.

العالم ـ عراق

«وریا محمد» مسئول امور حقوقی «ائتلاف وطن» به‌ شبکه‌ رسانه‌‌ای حزب «گوران» اعلام کرد که رئیس پیشین پارلمان منطقه کردستان، ریاست لیست ائتلاف وطن برای انتخابات سراسری آینده در عراق را بر عهده‌ خواهد داشت.

بر اساس این گزارش، سه حزب «جنبش تغییر» (گوران)، ائتلاف «دموکراسی و عدالت» و «جماعت اسلامی کردستان» لیست مشترکی با نام ائتلاف وطن را برای شرکت در انتخابات پارلمانی عراق و شوراهای استانی در کرکوک، نینوی و دیالی تشکیل داده‌‌اند.

خبرگزاری «کردپرس» با انتشار این خبر به‌ نقل از وی نوشت:» روز دوشنبه‌ (فردا)، شورای کمیسیاران کمیسیون انتخابات برای تایید لیست مشترک اپوزیسیون منطقه کردستان تشکیل جلسه‌ می‌دهد.

یوسف محمد از رهبران حزب گوران است که تقریبا یک ماه پیش، از منصب ریاست پارلمان کردستان استعفا کرد، اما تاکنون پارلمان کردستان استعفای وی را تایید نکرده‌ است.

وی در سال 2015 و پس از گشودن پرونده‌ قانون ریاست اقلیم کردستان و تلاش برای اصلاح این قانون و مخالفت با  تدوام ریاست «مسعود بارزانی» در این منصب به‌ دلیل پایان مدت دوره‌ قانونی از سوی نیروهای امنیتی حزب دموکرات  و به‌ دستور مسعود بارزانی از بازگشت به‌ اربیل و حضور در پارلمان منع شد و تا سال 2017 نیز پارلمان به‌ حالت تعطیل باقی ماند و پس از بازگشایی نیز یوسف محمد حاضر به‌ حضور در جلسات پارلمان نشد و در نهایت نیز استعفای خود را به‌ دلیل آن چه‌ تداوم سیاستهای انحصارطلبانه‌ و غیرقانونی حزب دموکرات و اتحادیه‌ میهنی خواند، اعلام کرد.

انتخابات سراسری عراق قرار است، 12 می آینده (22 اردیبهشت 97) برگزار شود.

فارس

پربیننده ترین خبرها