مقام ارشد سعودی خبر داد؛

«ولید بن طلال» در حال مذاکره با مقامات سعودی برای آزاد شدن از زندان است

«ولید بن طلال» در حال مذاکره با مقامات سعودی برای آزاد شدن از زندان است
يکشنبه 24 دی 1396 - 12:56

با گذشت بیش از دو ماه از بازداشت تعدادی شاهزاده، تاجر و مقام سابق عربستان سعودی به اتهام فساد، یک مقام ارشد سعودی از مذاکرات «ولید بن طلال» با مقامات برای آزادی از زندان خبر داد.

العالم _ عربستان سعودی

 در حالی که انتشار خبرها درباره فشارهای ولی‌عهد عربستان سعودی به شاهزاده‌ها، تاجران و برخی مقامات سابق که از دو ماه قبل در زندان هستند ادامه دارد، یک مقام سعودی از مذاکرات «ولید بن طلال» با مقامات این کشور برای آزادی از زندان خبر داد.

بیش از دو ماه از موج بازداشت‌های تجار، شاهزادگان و تعدادی از مقام‌های سابق عربستان سعودی برای آنچه «کمپین مقابله با فساد» توسط ولی‌عهد جوان سعودی خوانده شده، می‌گذرد.

پیشتر رسانه‌ها خبر از درخواست باج شش میلیاردی مقامات سعودی از شاهزاده «الولید بن طلال» خبر داده بودند. بنا بر این خبرها، مقامات سعودی اعلام کردند اگر او خواستار آزادی است، می‌بایست حداقل شش میلیارد دلار (باج) پرداخت کند.

روزنامه «وال استریت ژورنال» گزارش داد که این شاهزاده 62 ساله یکی از دهها اعضای خاندان سلطنتی، مقامات دولتی و تجار سعودی است که اوایل ماه گذشته میلادی در موجی از بازداشت‌های تجار و شاهزادگان توسط دولت ریاض، دستگیر شد.

این رسانه آمریکایی در گزارش خود نوشت، شش میلیارد دلاری که مقامات سعودی از شاهزاده الولید بن طلال درخواست کرده‌اند، یکی از بالاترین رقم‌هایی محسوب می‌شود که ریاض از دستگیر‌شدگان تاکنون تقاضا کرده است.

طلال یکی از سهام‌داران بزرگ در تجارت‌های غرب همچون توییتر است و شبکه گسترده‌ای از شرکت‌های سرمایه‌گذاری در سراسر جهان را تأسیس کرده است.

پیشتر برخی رسانه‌های لبنانی هم خبر داده بودند که این شاهزاده میلیاردر بازداشت شده عربستانی، هتل‌هایش در بیروت را برای فروش گذاشت.

حالا امروز رویترز خبری تازه درباره ولید بن طلال منتشر کرده است.

یک مقام ارشد عربستان سعودی به این رسانه غربی خبر داده که بن طلال در حال مذاکره با مقامات است تا راه حلی برای پرونده و موضوع بازداشت او حاصل شود اما تاکنون درباره شرایط مورد اجماع دو طرف به توافق نرسیدند. 

این مقام سعودی که نخواست نامش فاش شود، گفت: «او(ولید بن طلال) یک رقم مشخصی را پیشنهاد کرد اما این رقم، رقم خواسته شده(مقامات سعودی) از او نیست و امروز دادستان کل آن را تایید نکرد».

یک منبع مطلع دیگر هم به رویترز خبر داد بن طلال روز گذشته در ازای تایید مقامات بر اینکه او هیچ کار غیرقانونی انجام نداده، پیشنهاد «کمک مالی» به دولت سعودی را داد اما مقامات این پیشنهاد را رد کردند.

فارس

پربیننده ترین خبرها