اسراييل درصدد يكسره كردن يهودي سازي قدس

اسراييل درصدد يكسره كردن يهودي سازي قدس
چهارشنبه 3 خرداد 1391 - 05:36

بيروت (العالم) ـ پژوهشگر مركز مطالعات الزيتونه در بيروت خاطرنشان كرد كه رژيم صهيونيستي از طريق تشكيل ائتلاف جديد و پيوستن حزب مخالف كاديما به كابينه و ناديده گرفتن قوانين بين المللي به سرعت در صدد يكسره كردن كار يهودي سازي قدس است.

معين مناع چهارشنبه در مصاحبه با شبكه خبري العالم گفت: سخني كه امروز درباره كشف گورهاي يهودي در قدس مطرح مي شود تاييد مي كند كه نيت هايي براي سوء استفاده از به اصطلاح شواهد داراي ماهيت ديني براي تضمين حمايت افكار عمومي اسرائيل وجود دارد.
 
وي افزود: كابينه اسرائيل براساس برخي توافقنامه هاي سري عمل مي كند كه بين طرفهاي اسرائيلي و فلسطيني امضا شده است مانند توافقنامه سري سال 1995 كه در آن بر اجازه دادن به همه پيروان اديان براي رسيدن به مكان هاي عبادت شان در اين شهر مقدس تصريح شده است.

مناع گفت: بنابراين كابينه اسرائيل سعي دارد وجود علائم ديني و ميراث يهوديان مانند هيكل ادعايي سليمان و گورستان ها را در اين منطقه به اثبات برساند.

وي افزود: كابينه اسرائيل مجموعه اهدافي دارد كه براي رسيدن به آنها تلاش مي كند مانند تبديل قدس به پايتختي براي رژيم اسرائيل، تشكيل ملت يهودي و اثبات وجود بقاياي ميراثي و ديني ملت يهود تا به آنها حق رسيدن به اين ميراث داده شود.

پژوهشگر مركز مطالعات الزيتونه در بيروت خاطرنشان كرد: توافقنامه سري سال 1995 به طرف اسرائيلي اجازه مي دهد تا اينگونه ادعاها را مطرح كند و چنين اقداماتي را انجام دهد. 

مناع اظهار داشت: رژيم اسرائيل از روز نخست اشغال شرق قدس در سال 1967 طرحي براي تسلط كامل سياسي و حاكميتي بر شهر قدس و دادن كمترين حق ممكن به فلسطيني ها در اين شهر مقدس تدوين كرده است.

وي افزود: آنچه كه  صهيونيست ها را از رسيدن به اين هدف باز داشته است مقاومت و پايداري فلسطيني ها است.
 
اين پژوهشگر تصريح كرد: بايد اين تجاوزات از طريق ارايه شكايت ها و مراجعه به نهادهاي قانوني پي گيري شود و نكته مهم تر اين است كه فلسطيني ها با قدرت در زمينه مقابله با رژيم صهيونيستي در اين خصوص وارد عمل شوند.

مناع گفت: تاكنون هيچ حركتي از افكار عمومي عربي، اسلامي و بين المللي در واكنش به اقدامات تجاوزكارانه رژيم صهيونيستي رخ نداده است از اين رو حركت فلسطينيان مي تواند مقدمه اي براي تحرك افكار عمومي عربي و اسلامي در اين زمينه به شمار مي رود.

وي افزود: صهيونيست ها از دهه بيست قرن گذشته تا كنون همواره در حال ارتكاب چنين تجاوزاتي هستند و طمع ورزي هايي در شهر مقدس قدس دارند كه انتفاضه هاي ملت فلسطين توانسته است اين رژيم را در حد كنوني متوقف كند.

28/س18:38



دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها