نماينده ايران در آيمو : بررسی علت سانحه نفتكش در دستور كار است

نماينده ايران در آيمو : بررسی علت سانحه نفتكش در دستور كار است
دوشنبه 25 دی 1396 - 01:48

معاون نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان بین المللی دریانوردی گفت : همه به خانواده های داغدار نفتکش ایرانی اطمینان می دهیم که این نمایندگی همه تلاش خود را برای نجات احتمالی ملوانان به کار بست و اکنون پیگیر علت بروز این سانحه است . 

ماندانا منصوریان معاون نماینده دائم ایران در (IMO ) گفت: به محض اطلاع از سانحه برخورد یک فروند کشتی با نفتکش ایرانی  نمایندگی کشورمان در سازمان جهانی دریانوردی با دبیر کل این سازمان و رئیس بخش ایمنی آن نشست ویژه برگزار کرد . 
وی افزود: در پی این نشست دستور داده شد از جانب این سازمان بین المللی از همه مجاری دیپلماتیک کشورهای ساحلی برای نجات جان ملوانان درخواست همکاری شود .
معاون نماینده دائم ایران در (IMO ) گفت: این نمایندگی همچنین علاوه بر مکاتبات لازم ، نشست های مختلفی با نمایندگان پاناما و چین برگزار کرد که اسناد آن در این سازمان موجود است. 
منصوریان گفت: آقای بعیدی نژاد سفیر ایران در انگلیس که نماینده دائم کشورمان در سازمان بین المللی دریانوردی نیز هست هر لحظه مذاکرات را رصد کرد و با ما در این تلاش ها بود. 
معاون نماینده دائم ایران در سازمان بین المللی دریانوردی (نهاد وابسته به سازمان ملل که مقر آن در لندن است ) در پاسخ به این پرسش که اکنون برای بررسی علت بروز این سانحه چه اقداماتی انجام خواهد شد گفت : (IMO ) سازمانی است برای هماهنگی در وضع مقررات و در واقع نهادی قانونگذار است اما روندی که برای بررسی علت سانحه نفتکش ایرانی پیش بینی می شود این است که کشورهای ذی نفع در همکاری با یکدیگر باید یک کشور را انتخاب کنند تا به نمایندگی اطلاعات حاوی جعبه سیاه این نفتکش  بررسی شود . 
وی افزود: همچنین مصاحبه هایی با خدمه نفتکش کریستال که با نفتکش ایرانی برخورد کرد انجام خواهد شد تا علت بروز این سانحه مشخص شود . 
معاون نماینده دائم ایران در سازمان جهانی دریانوردی در پاسخ به این پرسش که آیا در این نفتکش همه ضوابط و موارد ایمنی برای حفظ جان ملوانان رعایت شده بود گفت: این نفتکش تازه به بهره برداری رسیده و  از فناوریهای روز برخوردار بود . 
منصوریان افزود: تا زمانی که اطلاعات جعبه سیاه این نفتکش استخراج و مراحل لازم برای بررسی علت این سانحه انجام نشود نمی توان درباره علت یا علتهای بروز این سانحه ابراز نظر قطعی کرد . 
نماینده سازمان بنادر و دریانوردی کشورمان در سازمان بین المللی دریانوردی آیمو با بیان اینکه برای درد و رنج و آلام بازماندگان ملوانان دریادل مان مرحمی نیست گفت: این ضایعه بزرگ را به خانواده های داغدار  ، همکاران خود و کارکنان شرکت ملی نفتکش ایران تسلیت می گویم .
وی خطاب به خانواده های داغدار ملوانان دریادل کشور مان افزود:  از لحظه اطلاع از این سانحه ما هم همچون شما نگران و پیگیر ماجرا بودیم و درد شما برای ما قابل درک است و همچون خانواده های داغدار اشک ریختیم و چشم انتظاری داشتیم . 
سازمان بین المللی دریانوردی یکی از سازمان های تخصصی وابسته به سازمان ملل متحد در امور دریانوردی جهانی است که  مقر آن در لندن قرار دارد. 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها