پیشنهاد سفیر مسکو برای ازسرگیری نشست‌های وزرای خارجه و دفاع آمریکا و روسیه

پیشنهاد سفیر مسکو برای ازسرگیری نشست‌های وزرای خارجه و دفاع آمریکا و روسیه
دوشنبه 25 دی 1396 - 08:48

سفیر روسیه در آمریکا پیشنهاد برگزاری نشست‌های مشترک میان دو کشور در سطح وزرای خارجه و دفاع مسکو و واشنگتن را مطرح کرده است.

العالم- اروپا 

 «آناتولی آنتونوف» سفیر روسیه در آمریکا با اشاره به دیدار اخیر خود با «جان هانتسمن» همتای آمریکایی خود در مسکو از طرح موضوع از سرگیری تماس‌های دوجانبه میان آمریکا و روسیه در سطوح مختلف خبر داد.

بنا بر گزارش خبرگزاری «تاس»، آنتونوف گفته است که در این دیدار موضوع برگزاری نشست‌هایی میان وزرای دفاع و خارجه دو کشور به صورت همزمان مطرح شده که از آن با عنوان نشست‌های «2+2» یاد کرده است.

وی به مناسبت «روز مطبوعات روسیه» در محل اقامت خود در آمریکا به خبرنگاران گفت: «من در دیدار با هانتسمن، موضوع ازسرگیری تماس‌ها بین دو کشور در سطوح مختلف را مطرح کردم و پیشنهاد دیدار «2+2» (شامل وزرای خارجه و دفاع) آمریکا و روسیه را نیز عنوان کردم».

بنا به گفته سفیر روسیه در آمریکا، طرف روس پیشتر از آمریکا دعوت کرده بود «تا یک گروه امنیت سایبری مشترک تشکیل دهد». علاوه بر این، «روسیه پیشنهاد تماس میان پارلمان‌های دو کشور را نیز مطرح کرده بود چرا که این مسئله را بسیار مهم ارزیابی می‌کند».

بنا بر این گزارش، طی چندین سال گذشته به دلیل تیرگی روابط میان روسیه و آمریکا هیچ دیداری میان وزرای خارجه و دفاع دو کشور به صورت همزمان برگزار نشده بود. آخرین دیدار 2+2 میان مسکو و واشنگتن در ماه آگوست سال 2013 میلادی در واشنگتن برگزار شد.

فارس 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها