براساس تازه ترين نظر سنجيها در مصر اعلام شد

پيش بيني پيروزي نامزد اخوان المسلمين

پيش بيني پيروزي نامزد اخوان المسلمين
چهارشنبه 3 خرداد 1391 - 07:46

قاهره (العالم) ـ تازه ترين نظر سنجي ها در مصر كه بر روي اينترنت انتشار يافته است حاكي از شانس محمد مرسي نامزد اخوان المسلمين براي پيروزي بر ساير رقبا در انتخابات رياست جمهوري است.

به گزارش روز چهارشنبه خبرنگار شبكه خبري العالم، در حالي كه نظرسنجي ها درباره انتخابات رياست جمهوري مصر همچنان حاكي از پيش افتادن اسلام گرايان در برابر نامزدهاي داراي رويكردهاي ليبرال است ، برخي از ناظران بر اين باورند كه بعضي از نظرسنجي ها نيز مغرضانه و با اهداف خاص انتشار مي يابد.

نظرسنجي ها در مصر هر روز به نفع يكي از جريان ها رقم مي خورد ، گاهي به نفع اسلام گرايان و گاهي به نفع ليبرال ها اما تازه ترين نظرسنجي ها بر روي اينترنت از شانس " محمد مرسي " نامزد اخوان المسلمين در دستيابي به نيمي از آرا حكايت دارد كه حمدين صباحي و ابوالفتوح پس از او در مرتبه هاي دوم و سوم قرار دارند.

اين در حالي است كه در نظرسنجي ديگري كه مركز الاهرام انجام داده ، پيش بيني شده است كه مرسي 30 درصد از آراي جمعيت خاموش را كه تاكنون مشخص نكرده اند به چه كسي راي خواهند داد و در كل 40 درصد از آراي واجدان شرايط راي را به دست خواهد آورد.

بشير عبدالفتاح تحليل گر سياسي مصري در گفت و گو با شبكه خبري العالم اظهار داشت: در انتخابات رياست جمهوري ، نظرسنجي ها نتايج مختلفي را نشان مي دهند و يكي از دلايل اين مساله رويكردهاي مختلف و تبليغات و مناظره هاي نامزدهاست كه بر نظر راي دهندگان تاثير مي گذارد.

از سوي ديگر برخي از ناظران بر اين باورند كه نظرسنجي هاي برخي طرف ها در مصر دقيق نيستند و برخي از سازمان ها و نهادها نظرسنجي ها را به نفع نامزدي مشخص و به منظور تشويق مردم به راي دادن به او اعلام مي كنند.

با اين حال اكثر نظرسنجي هاي صورت گرفته ، شش نفر از نامزدها را رقباي اصلي اين انتخابات مي دانند كه عبارتند از عبدالمنعم ابوالفتوح ، محمد مرسي ، عمرو موسي ، محمد سليم العوا ، حمدين صباحي و احمد شفيق هستند.

يكي از شهروندان مصري به خبرنگار العالم گفت: نظرسنجي ها دقيق نيستند به طوري كه گاه نامزد شوراي نظامي پيش مي افتد ، گاه عمرو موسي و گاه حمدين صباحي.

اما يكي ديگر از شهروندان مصري خاطرنشان كرد: من مطمئنم كه محمد مرسي از بالاترين محبوبيت در مصر برخوردار است.

يكي ديگر از شهروندان مصري نيز گفت : از نظر من عمرو موسي بهترين نامزد است.

انتخابات رياست جمهوري مصر، از امروز (چهارشنبه 3 خرداد) براي گزينش رييس جمهور از ميان 13 نامزد در همه استان هاي مصر آغاز شد و تا فردا ادامه خواهد يافت تا 51 ميليون مصري واجد شرايط ، راي خود را در صندوق هاي اخذ راي بيندازند.

22-19:41

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها