دستهای آلوده وهابیها درماجرای شیعه هراسی در مصر

دستهای آلوده وهابیها درماجرای شیعه هراسی در مصر
چهارشنبه 3 خرداد 1391 - 09:28

سلفي هاي وهابي در مصر که از سوي عربستان سعودي حمايت مالي و فکري مي شوند، همزمان با برگزاري نخستين انتخابات رياست جمهوري پس از سرنگوني مبارک، جنگ آشکاري را عليه شيعيان اين کشور به راه انداخته اند.

به گزارش روز چهارشنبه پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، روزنامه "الوفد" مصر در راستای حملاتی که اخیرا در این کشور برای دامن زدن به شیعه هراسی و تفرقه افکنی بین مذاهب و قومیتهای مختلف به راه افتاده است، در گزارشی از "سینه زنی" در نخستین حسینیه شیعیان مصر وابسته به "سالم صباغ" خبر داد.

این روزنامه مدعی شد: "سالم الصباغ یکی از رهبران شیعه در مصر است .. او کسی است که علی الکورانی را دعوت کرد و این سینه زنی نشان می دهد که شیعیان در حسینیه های خود که برای به چالش کشیدن بیانیه الازهر مبنی بر ممنوعیت ایجاد حسینیه ها ایجاد شده، چه می کنند .. الازهر ایجاد حسینیه ها، سینه زنی برای شوراندن مردم علیه سنی ها، درخواست از علی بن ابی طالب (ع) برای حمایت از آنها در برابر سنی ها و متهم کردن اهل سنت به تروریسم و قتل و تحریف قرآن، را ممنوع کرده است".

قانون آزادی عقیده برای شیعیان مصر نیست

در همین راستا "حمدین صباحی" از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری مصر، امروز در بیانیه ای تأکید کرد که از آزادی عقیده و عبادت حمایت می کند، ولی این امر به معنای موافقتش با آنچه که آنرا "گسترش مذهب شیعه" در مصر و  "ایجاد حسینیه" نامید، نمی باشد.

صباحی گفت: شیعیان در مصر فقط می توانند به امکان مقدس اهل بیت (ع) بروند، البته این اقدام نباید برای ترویج و یا تبلیغ مذهب شیعه باشد؛ و این امر برای افزایش گردشگی دینی در کنار پایبندی به قوانین مصر است و نه بیشتر.

هیچ حسینیه ای در مصر تأسیس نشده است

از سوی دیگر، دكتر "احمد راسم نفيس"، فعال شيعه مصری، گفت: اقدام الازهر هياهوي سياسي با هدف از پيش تعيين شده است و هيچ حسينيه اي در مصر تاسيس نشده است.

راسم افزود: رژيم عربستان سعودی جنگي را ضد شيعه رهبري مي كند، و در جلوگيري از شكل گيري حزب التحرير شيعه دخالت دارد.

"محمد غنيم" رئيس جريان شيعه مصر نیز در این راستا تأکید کرد: اظهارات احمد الطيب شيخ الازهر، حلقه  اي از زنجيره حمله سازماندهي شده و هدفمند سرويس هاي امنيتي براي تخريب شيعه مصر است.

غنيم، با متهم کردن سرويس هاي امنيتي به دخالت در حمله ضد شيعه در مصر، اظهار داشت: سرويس هاي امنيتي با درز اخبار ديدارهاي برخي رهبران شيعه از مصر، هدف از اين ديدار ها را افتتاح حسينيه عنوان مي كنند؛ اين در حالي است كه  آنچه حسينيه خوانده مي شود منازل شيعيان است و ارتباطي با حسينيه ندارد.

رئيس جريان شيعه مصر افزود: هياهوي صورت گرفته صرفا براي ايجاد كينه و بيزاري و تحريك مردم ضد شيعه است.

محمد غنيم گفت: آن ها مي خواهند اینگونه القا كنند كه برنامه اي براي گسترش تشيع و سوء استفاده از نابساماني امنيتي كشور براي تاسيس حسينیه وجود دارد.

رئيس جريان شيعه مصر اظهار داشت: الازهر نوك پيكان حمله "هلال سني" به "هلال موسوم به شيعه" است.

وي هدف دست هاي پنهان را در اين حمله تغيير رويارويي عربي - اسرائيلي به رويارويي سني - شيعي دانست و پيش بيني كرد كه حمله به شيعه ، ايران و حزب الله طي چند روز آينده تشديد شود.

 

استقبال شيخ الازهر از فتواي مقام معظم رهبري

باوجود این جنجال و حملات تبلیغاتی علیه شیعیان، احمد الطيب شيخ الازهر ديروز دوشنبه با مجتبي اماني كاردار ايران در قاهره ديدار و با استقبال از فتواي مقام معظم رهبري، بر عمق و استحكام روابط مسلمانان شيعه و سني تاكيد كرد

مجتبي اماني كاردار ايران در قاهره دیروز در مصاحبه با شبكه العالم اظهار داشت: شيخ الازهر در اين ديدار تاكيد كرد كه سنی ها نيز، شيعيان را تكفير نمي كنند و در نماز به امامان شيعه اقتدا مي كنند.

اماني خاطرنشان کرد: در اين ديدار فتواي حضرت آيت الله خامنه اي رهبر معظم انقلاب اسلامي مبني بر حرام بودن توهين به شخصيت هاي مورد احترام اهل سنت را به شيخ الازهر ابلاغ كردم.

وي اظهار داشت: من در اين ديدار، فتواهاي ديگر رهبر معظم انقلاب را به سمع شيخ الازهر رساندم و از ديگر فتواهاي مقام معظم رهبري مبني بر حرام بودن توهين به شخصيتهاي مورد احترام اهل سنت و هم چنين انتشار دادن مذهب تشيع در كشورهاي سني نشين خبر دادم كه وي نيز از آنها استقبال كرد.

اماني در خصوص احداث حسينيه ها در مصر گفت: مساله احداث حسينيه در مصر موضوع ما نيست و اين يك مساله داخلي در اين كشور است كه در آن هرگز دخالت نمي كنيم.

اين ديدار به

پربیننده ترین خبرها