شکایت دوحه به شورای امنیت از طرح اماراتی-سعودی برای حمله به قطر

شکایت دوحه به شورای امنیت از طرح اماراتی-سعودی برای حمله به قطر
دوشنبه 25 دی 1396 - 12:22

دولت قطر در شکوائیه خود به دبیرکل سازمان ملل و رئیس شورای امنیت از طرح امارات و عربستان برای حمله نظامی به قطر خبر داد.

العالم _ جهان اسلام

«علیاء أحمد بن سیف آل ثانی» نماینده دائمی قطر در سازمان ملل با اشاره به شکوائیه قطر به سازمان ملل و شورای امنیت درباره نقض حریم هوایی قطر توسط یک هواپیمای باربری نظامی امارات، گفت که «دوحه اطلاعاتی درباره طرح امارات و عربستان برای هدف قرار دادن تأسیسات و اهداف نظامی در داخل خاک قطر در اختیار دارد».

آل ثانی افزود که دوحه در نامه‌های جداگانه‌ای به دبیرکل سازمان ملل و رئیس شورای امنیت اعلام کرد که ساعت 10 صبح سوم ژانویه 2018 یک فروند هواپیمای باربری نظامی امارات با نام مستعار (DHC-6) وارد حریم هوایی قطر شده و بدون کسب اجازه از مسئولان مربوطه قطر، بر فراز منطقه اقتصادی آن به پرواز درآمده است.

طبق گزارش وبگاه «اسکای پرس»، نماینده قطر در سازمان ملل با اشاره به اینکه دوحه اطلاعاتی درباره طرح امارات و عربستان برای هدف قرار دادن تأسیسات و اهداف نظامی در داخل خاک قطر در اختیار دارد، گفت که هواپیمای اماراتی پس از پرواز بر فراز قطر وارد حریم هوایی بحرین شد و در آنجا فرود آمد.

قطر روز پنج‌شنبه گذشته نیز در نامه‌های جداگانه به دبیرکل سازمان ملل و رئیس شورای امنیت از نقض حریم هوایی این کشور توسط یک جنگنده اماراتی در تاریخ 21 دسامبر گذشته شکایت کرد.

در این نامه‌ها آمده است که نقض حریم هوایی قطر در واقع نقض آشکار حاکمیت قطر، سلامت مرزها و اراضی آن و در راستای اقدامات تحریک‌آمیزی است که امارات علیه قطر انجام می‌دهد.

فارس

پربیننده ترین خبرها