وزارت خارجه ترکیه تشکیل ارتش کُردی در شمال سوریه را محکوم کرد

وزارت خارجه ترکیه تشکیل ارتش کُردی در شمال سوریه را محکوم کرد
دوشنبه 25 دی 1396 - 12:25

وزارت خارجه ترکیه با اشتباه خواندن همکاری آمریکا با کُردهای سوری، تصمیم آنها برای تشکیل ارتش کُردی در شمال سوریه را محکوم کرد.

العالم _ ترکیه

وزارت خارجه ترکیه امروز (دوشنبه) با صدور بیانیه‌ای تصمیم ائتلاف ضد داعش به رهبری آمریکا برای تشکیل ارتشی از شبه‌نظامیان کُرد در شمال سوریه را محکوم کرد.

در این بیانیه آمده است که ترکیه بارها در موقعیت‌های مختلف گفته‌اند همکاری با نیروهای دموکراتیک سوریه (پ.ی.د)، که سازمانی تروریستی است، برای مبارزه با داعش تصمیمی «اشتباه و ناپسند» است.

به نوشته روزنامه «ینی شفق» وزارت خارجه ترکیه با اعتراض به اینکه درباره مسئله تشکیل ارتش موسوم به «نیروهای حافظ مرز سوریه» به آنها مشورت نشده، گفت که حتی مشخص نیست کدام کشور عضو ائتلاف این تصمیم را تایید کرده است.

این بیانیه همچنین می‌افزاید: تحمیل کردن چنین اقدام یک‌طرفه‌ای به کل ائتلاف، حرکتی نادرست است که می‌تواند به مبارزه با داعش آسیب وارد کند.

آنکارا با غیرقابل قبول خواندن این تصمیم، تاکید کرد: چنین طرح‌هایی برای همکاری با شبه‌نظامیان کُرد (پ.ی.د و ی.پ.گ) – که در تضاد با تعهدات و اظهارات آمریکا است – منافع امنیت ملی ترکیه و تمامیت ارضی سوریه را به خطر می‌اندازد.

وزارت خارجه ترکیه با محکوم کردن تلاش آمریکا برای ایجاد ارتشی از شبه‌نظامیان کُرد در شمال سوریه، اعلام کرد ترکیه مصمم است هر تهدیدی که به این کشور برسد را از بین ببرد.

ائتلاف موسوم به ضد داعش به رهبری ایالات متحده روز گذشته (یکشنبه) اعلام کرد که با نیروهای دموکراتیک سوریه (س.د.ف) در تلاش است تا نیروی نظامی متشکل از 30هزار نفر را برای حفاظت از مناطق شمالی و مرزهای سوریه تشکیل دهد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها