واکنش قطر به ادعای امارات درباره رهگیری یک هواپیمای مسافربری

واکنش قطر به ادعای امارات درباره رهگیری یک هواپیمای مسافربری
دوشنبه 25 دی 1396 - 14:21

یک مسئول وزارت خارجه قطر ادعای امارات در خصوص رهگیری یک هواپیماهای مسافربری این کشور توسط جنگنده‌های قطری را رد کرد.

العالم _ جهان اسلام

 شبکه الجزیره در خبری فوری به نقل از یک مسئول وزارت خارجه قطر گزارش داد که ادعای امارات درباره رهگیری یک فروند هواپیمای مسافربری این کشور توسط جنگنده‌های قطری صحت ندارد.

سازمان هواپیمایی شهری امارات امروز (دوشنبه) در بیانیه‌ای مدعی شد که یک هواپیمای مسافربری امارات در حال پرواز عادی به مقصد بحرین بوده که توسط جنگنده‌های قطری رهگیری شده است.

در این بیانیه آمده است که رهگیری هواپیماهای مسافربری توسط جنگنده‌های قطری تهدیدی آشکار و خطرناک برای سلامت پروازهای شهری و نقض آشکار قوانین و توافقنامه‌های بین‌المللی است.

پیشتر «علیاء أحمد بن سیف آل ثانی» نماینده دائمی قطر در سازمان ملل با اشاره به شکوائیه قطر به سازمان ملل و شورای امنیت درباره نقض حریم هوایی قطر توسط یک هواپیمای باربری نظامی امارات، گفت که «دوحه اطلاعاتی درباره طرح امارات و عربستان برای هدف قرار دادن تأسیسات و اهداف نظامی در داخل خاک قطر در اختیار دارد».

آل ثانی افزود که دوحه در نامه‌های جداگانه‌ای به دبیرکل سازمان ملل و رئیس شورای امنیت اعلام کرد که ساعت 10 صبح سوم ژانویه 2018 یک فروند هواپیمای باربری نظامی امارات با کد شناسایی  (DHC-6) وارد حریم هوایی قطر شده و بدون کسب اجازه از مسئولان مربوطه قطر، بر فراز منطقه اقتصادی آن به پرواز درآمده است.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها