نوبخت: مدیریت جهادی همزاد با اقتصاد مقاومتی است

نوبخت: مدیریت جهادی همزاد با اقتصاد مقاومتی است
دوشنبه 25 دی 1396 - 22:29

معاون رییس جمهوری، مدیریت جهادی را همزاد با اقتصاد مقاومتی دانست و گفت: مردم باید احساس کنند با مدیران فاصله ای ندارند.

العالم ـ ایران ـ اقتصادی

«محمد باقر نوبخت» شامگاه دوشنبه در چهارمین همایش ملی «مدیریت جهادی» افزود: مدیریت جهادی همزاد اقتصاد مقاومتی و یک مدیریت علمی است. 
وی ادامه داد: بعد از انقلاب صنعتی غربی‌ها به این نتیجه رسیده‌اند که برای اداره بنگاه‌های بزرگ فقط با مدیریت علمی می‌توان کار کرد اما متوجه شدند در مدیریت باید به روابط انسانی هم توجه کرد.
نوبخت ادامه داد: غربی‌ها به این نتیجه رسیدند که باید احساس تبعیض بین کارگر و کارفرما از بین برود؛ بنابراین از مدیریت علمی به سمت روابط انسانی و مدیریت عنصری مهمی به نام «احساس» حرکت کردند. 
وی اضافه کرد: در مرحله بعد مدیریت‌های مشارکتی و اقتضایی قرار گرفت که همه با یکدیگر کار می کنند و کسی با دیگری فرقی ندارد و در واقع مدیریت، براساس شرایط خاص اعمال می شود.
اقتصاد مقاومتی و سهم مالیات 
رییس سازمان برنامه و بودجه درباره منابع درآمدی کشور در سال آینده گفت: طبق چشم‌انداز 20 ساله باید در هر سال رشد اقتصادی هشت درصدی داشته باشیم تا بتوانیم در افق 1404 به کشور اول منطقه تبدیل شویم و با استفاده از منابع درون‌ زا، اقتصاد کشور را مدیریت کنیم.
وی تصریح کرد: در اقتصاد مقاومتی سهم نفت کاهش و سهم مالیات افزایش پیدا می کند.
نوبخت یادآوری کرد سهم مالیات در بودجه سال آینده 1050 هزار میلیارد ریال تعیین شده است، به این مبلغ 230 هزار میلیارد ریال حقوق گمرکی نیز اضافه می‌شود و با احتساب 660 هزار میلیارد ریال دیگر از این نوع مالیات ها، مجموع درآمدها و مالیات‌ کشور 1940 هزار میلیارد ریال می شود که کافی نیست و ما باید بیش از این مبلغ را بابت حقوق و دستمزد پرداخت کنیم.
«بنابراین باید به سراغ منابع درآمدی دیگر برویم که نفت اولین گزینه است. پیش‌بینی می شود در سال آینده یک هزار و 10 میلیارد ریال از منابع نفتی به دست آوریم و حدود 460 هزار میلیارد ریال نیز از محل فروش اوراق مشارکت. بنابراین منابع مالی بودجه 97 همراه با 40 هزار میلیارد ریال از سهم پروژه‌های نیمه تمام، حدود 3470 هزار میلیارد ریال می‌شود.
به گفته وی، این رقم همان میزانی است که در بودجه امسال نیز محقق شد. 
سخنگوی دولت تاکید کرد همه اینها در شرایطی است که باید رشد هشت درصدی اقتصادی نیز محقق شود.
نوبخت گفت: مدیریت جهادی این نیست که فقط به میزان ساعت مشخصی مشغول فعالیت باشیم؛ بلکه باید از انواع دانش مدیریت و بهره‌وری نیز استفاده کنیم.
چهارمین همایش ملی «مدیریت جهادی» عصر دوشنبه در محل سالن همایش های صدا و سیما برگزار شد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها