المقداد: طرح آمریکا در شمال سوریه محکوم به شکست است

المقداد: طرح آمریکا در شمال سوریه محکوم به شکست است
دوشنبه 25 دی 1396 - 23:00

معاون وزیر خارجه سوریه گفت که طرح آمریکا برای تشکیل نیروی امنیتی در مرزهای سوریه نتیجه‌ای جز شکست نخواهد داشت.

العالم ـ سوریه

فیصل مقداد معاون وزیر خارجه سوریه در گفت‌وگو با شبکه خبری المیادین گفت که اقدام آمریکا برای استقرار نیرو در مرزهای سوریه، غافلگیر کننده نیست و همسو با اقدامات اسرائیل است.

وی افزود: این اقدام آمریکا نتیجه‌ای جز شکست نخواهد داشت و این طرح نیز مانند همه طرح‌های قبلی آمریکا، به شکست خواهد انجامید.

المقداد اظهار داشت: این ملت سوریه است که سرنوشت کشورش را تعیین می‌کند و عزم ملت سوریه برای به شکست کشاندن این توطئه‌های جدید بیشتر شده است.

معاون وزیر خارجه سوریه گفت: تهدیدات آمریکا هرچه باشد، سوریه مصمم به آزادسازی خاک خود از لوث تروریسم و مزدوران آن است.

وی تأکید کرد که اقدام جدید آمریکا در ادامه هجمه آمریکایی و بین‌المللی علیه سوریه است.

المقداد گفت: کسی که فکر می‌کند می‌تواند وحدت سوریه را بر هم بزند، متوهم است.

معاون وزیر خارجه سوریه افزود: مواضع روسیه جدی و مبتنی بر احترام به وحدت سوریه است و مواضع این کشور همسو با مشروعیت بین‌المللی است.

وی گفت: مواضع سوریه و روسیه در قبال مخالفت با نقض قطعنامه‌های شورای امنیت توسط آمریکا، یکسان است.

المقداد تصریح کرد: نیروهای امنیتی که آمریکا تشکیل داد، به داعش پیوستند و تلاش جدید آمریکا، بیانگر شکست این کشور در جنگ علیه ما است.

معاون وزیر خارجه سوریه اضافه کرد: نیرویی که آمریکا به‌دنبال تشکیل آن است، خیالی است و ما را نمی‌ترساند و ما مطمئنیم که سوریه یکپارچه باقی می‌ماند.

وی تأکید کرد که ارتش سوریه و همپیمانان در کمین کسانی هستند که به‌دنبال تجاوز به تمامیت ارضی سوریه هستند.

المقداد گفت: پیام ما به گوش کسانی که می‌بایست می‌رسید، رسید و آن‌ها می‌دانند که ارتش سوریه می‌تواند اهداف خود را محقق کند.

معاون وزیر خارجه سوریه گفت: هرگونه حضور نیروهای بیگانه چه نیروهای آمریکایی یا نیروهای ترکیه در سوریه که همسو با اهداف دولت سوریه نیست، تجاوز محسوب شده و حضوری غیرقانونی است.

المقداد گفت: ما هرگونه حضور غیرنظامی در کشورمان را تجاوز می‌دانیم و بر این اساس با آن تعامل خواهیم کرد.

وی ابراز کرد: مواضع نظام ترکیه، مصرف رسانه‌ای دارد و ما به این کشور اعتمادی نداریم و ترکیه مسئول نفوذ تروریسم در سوریه است.

پیش از این یک منبع در وزارت خارجه سوریه گفته بود که سوریه تصمیم واشنگتن برای استقرار نیرو در مرزهای سوریه را به‌شدت محکوم می‌کند.

وی افزود: این اقدام دولت آمریکا در راستای سیاست‌های تخریبی این کشور با هدف فروپاشی کشورهای منطقه و شعله‌ور کردن بحران‌ها در این کشورها است.

این منبع اظهار داشت که این اقدام آمریکا در راستای ادامه سنگ‌اندازی‌های این کشور در مسیر حل بحران کشورها و دشمنی با امت عربی برای خدمت به پروژه صهیونیستی آمریکایی در منطقه است.

وی خاطرنشان کرد: ما بر عزم ملت و ارتش سوریه برای پایان دادن به هرگونه حضور آمریکا در خاک سوریه تأکید می‌کنیم.

به گزارش تسنیم، روز شنبه وبگاه "دیفنس پست" مطلبی را منتشر کرد که بر اساس آن سخنگوی ائتلاف آمریکایی موسوم به ضدداعش اعلام کرد که این ائتلاف در آموزش یک نیروی 30 هزار نفری در خاک سوریه مشارکت خواهد کرد. این نیروها قرار است در مناطقی که کنترل آن در اختیار نیروهای دموکراتیک سوریه است مستقر شوند و امنیت در طول مرزهای سوریه و ترکیه را به‌عهده داشته باشند.

ترکیه و روسیه طرح‌ ایالات متحده آمریکا برای تشکیل نیروی موسوم به امنیت مرزی در سوریه را محکوم کرده‌اند.

پربیننده ترین خبرها