معرفی تیم ملی ایران در سایت آلمانی ولت؛

برای شگفتی‌سازی تیم کارلوس کی‌روش در جام جهانی ۲۰۱۸ آماده باشید

برای شگفتی‌سازی تیم کارلوس کی‌روش در جام جهانی ۲۰۱۸ آماده باشید
سه شنبه 26 دی 1396 - 11:04

سایت آلمانی ولت، در گزارشی به بررسی تیم ملی فوتبال ایران در راه جام جهانی پرداخته است.

العالم _ ایران / ورزشی

 پایگاه اینترنتی ولت گزارش داد؛ تیم‌ ‌ملی فوتبال ایران در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه باید برابر ‌اسپانیا، پرتغال و مراکش به میدان برود؛ گروهی دشوار که باعث شده کار ملی‌پوشان در جام جهانی سخت شود.

سایت آلمانی ولت، در گزارشی درباره تیم‌ ‌ملی فوتبال ایران نوشت: ایران موفقیت نسبی در فوتبال دارد. آنها تاکنون سه بار در سال‌های ۱۹۶۸، ۱۹۷۲ و ۱۹۷۶ قهرمان جام ملت‌های آسیا شدند و چهار دوره هم در جام جهانی حضور داشتند که البته در هیچ دوره موفق به صعود از گروه خود نشدند. ایران در انتخابی جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه نمایش درخشانی داشت و بدون شکست توانست جواز حضور در جام جهانی روسیه را به دست آورد. همین عملکرد باعث شده همگان برای شگفتی سازی تیم کارلوس کی‌روش در جام جهانی ۲۰۱۸ آماده باشند.

تیم‌ ‌ملی فوتبال ایران کار دشواری در انتخابی جام جهانی در قاره آسیا داشت. آنها از ژوئن ۲۰۱۵ با برگزاری ۱۸ مسابقه کارشان را برای صعود به جام جهانی روسیه پیش بردند. در دور نخست، تیم‌ ‌ملی فوتبال ایران با تیم‌های عمان، ترکمنستان، گوام و هند هم‌گروه شد و شش بازی از هشت بازی خود را با پیروزی پشت سر گذاشت. در نهایت ملی‌پوشان ایرانی در دور نهایی بالاتر از کره جنوبی قرار گفتند و توانستند بلیت جام جهانی را برای خودشان رزرو کنند. ایران از هم‌اکنون برنامه مدونی برای بازی‌های دوستانه برابر تیم‌هایی همچون الجزایر، ازبکستان، پرو و ترکیه قبل از جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه برنامه‌ریزی کرده است.

قرعه‌کشی جام جهانی برای ایرانی‌ها خبر خوشی نداشت و ایران در گره سختی قرار گرفت. هم‌گروهی با پرتغال که به تازگی قهرمان یورو شده است و البته ‌اسپانیا قهرمان سابق جهان کار ایران را برای صعود از این گروه سخت کرده است. نخستین بازی ایران برابر مراکش خواهد بود که این مسابقه اولین رویارویی دو تیم در تاریخ است. ایران در دومین مسابقه به مصاف ‌اسپانیا خواهد رفت و سپس کارلوس کی‌روش این فرصت را دارد تا برابر تیم سابق خود یعنی پرتغال قرار بگیرد.

در ترکیب تیم‌ ‌ملی فوتبال ایران بازیکنان جوان و خوبی را شاهد هستیم. از سردار آزمون، مهاجم مرکزی ایران که ۲۲ گل در ۲۸ مسابقه به ثمر رسانده گرفته تا پدیده‌ای به نام علیرضا جهانبخش که در لیگ هلند نمایش درخشانی داشته است، در خط دفاع میلاد محمدی که در لیگ روسیه توپ می‌زند از جمله شاخص‌های تیم کارلوس کی‌روش محسوب می‌شود و این را هم باید در نظر گرفت که در فوتبال ایران، دروازه‌بان‌های بزرگی وجود ندارد و یکی از معدود دروازه‌بان‌های خوب، علیرضا بیرانوند ۲۵ ساله است که در تیم  پرسپولیس توپ می‌زند و تاکنون ۱۶ بازی ملی انجام داده است.

ایسنا

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها