نارضایتی اسرائیل از توافق نزدیک ایران و آژانس

نارضایتی اسرائیل از توافق نزدیک ایران و آژانس
چهارشنبه 3 خرداد 1391 - 16:21

سفر رييس آژانس بين المللي انرژي اتمي به ايران و منتشر شدن اخباري در خصوص توافق قريب الوقوع ايران و آژانس، اسرائيل را از کارشکني ها براي توقف برنامه هسته اي ايران مأيوس کرد.

به گزارش روز چهارشنبه شبکه العالم، گزارشگر کانال دو تلویزیون رژیم اسرائیل در این خصوص گفت: "ممکن است رئیس آژانس بین المللی انرژی اتمی با پذیرفتن خواسته های ایران، سمت خود را بعنوان رییس آژانس بین المللی انرژی اتمی زیر سؤال ببرد؟ این سؤالی است که همواره مطرح می شود. هرچند که در دوران ریاست وی تحریم های بین اللمللی علیه ایران تشدید شد".

در همین حال تلویزیون اسرائیل بخشی از سخنان "شمس الدین حسینی" وزیر اقتصاد و امور دارایی ایران را در گفتگو با کانال "جی پی اس" پخش کرد.

وی تصریح کرد: "مسؤلان صندوق بین المللی پول بر این باورند که با تحریم نفت ایران، قیمت هر بشکه نفت به 160 دلار می رسد".

گزارشگر اسرائیل با ضعیف خواندن بیانیه اخیر رییس آژانس بین المللی انرژی اتمی در خصوص ایران، گفت: "امانو بمنظور بررسی مسائل حائز اهمیت میان ایران و غرب عازم این کشور شد".

در همین حال تلویزیون اسرائیل بخشی از اظهارات "ایهود باراک" را در این زمینه پخش کرد.

باراک گفت: "ما می خواهیم ایران غنی سازی 20% و حتی 3/3% را متوقف و همه اورانیوم غنی شده را از کشور خارج کند، برنامه هسته ای ایران باید تحت نظارت دقیق آژانس بین المللی انرژی اتمی باشد".

تلویزیون اسرائیل در ادامه این گزارش بخشی از اظهارات "باراک اوباما" رییس جمهور آمریکا را پخش کرد.

اوباما گفت: "پیشبرد برنامه هسته ای صلح آمیز حق مشروع ایران است. اما تا کنون ایران نتوانسته است اعتماد جامعه جهانی را در این زمینه جلب کند".



دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها