هشدار آمریکا به اتباعش درباره سفر به کره شمالی

هشدار آمریکا به اتباعش درباره سفر به کره شمالی
سه شنبه 26 دی 1396 - 13:15

وزارت خارجه آمریکا به شهروندانش هشدار داد که اگر آنها تصمیم به سفر به کره شمالی دارند ممکن است در این سفر دستگیر یا کشته شوند.

العالم - آمریکا

وزارت خارجه آمریکا به اتباعش درباره سفر به کره شمالی به دلیل خطر بالای بازداشت‌شان در این کشور هشدار داد و اعلام کرد: پیش از سفر، مقدمات لازم برای مراسم تدفین را آماده کرده و وصیت‌نامه خود را بنویسید!وزارت خارجه آمریکا به اتباعش درباره سفر به کره شمالی به دلیل خطر بالای بازداشت‌شان در این کشور هشدار داد و اعلام کرد: پیش از سفر، مقدمات لازم برای مراسم تدفین را آماده کرده و وصیت‌نامه خود را بنویسید!

براساس بیانیه منتشر شده در وب‌سایت وزارت خارجه آمریکا آمده است: کسانی که آرزوی سفر و یا ملاقات با اعضای حکومت کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی را دارند باید خود را برای بدترین مسائل آماده کنند. در همین راستا وصیت‌نامه خود را نوشته و اموال خود را بین دوستان و خانواده‌هایشان تقسیم کنند.

وزارت خارجه آمریکا کره شمالی را در سطح چهار یعنی کشوری که نباید به آن سفر شود، قرار داده است.

از دیگر کشورهایی که در این سطح قرار دارند، می‌توان به عراق، ایران، افغانستان، جمهوری آفریقای مرکزی، لیبی، مالی، سومالی، سودان جنوبی، سوریه و یمن اشاره کرد.

به آمریکایی‌ها هشدار داده شده است که وصیت‌نامه، وضعیت بیمه و وکالت‌نامه‌شان را پیش از سفر به کره شمالی آماده کنند.

در این بیانیه پیشنهاد شده است که مسائلی مانند حضانت کودکان، اموال، تعلقات، اموال غیرمنقول خود را مشخص کرده و وصیت‌نامه خود را تنظیم کنند!

همچنین در این بیانیه آورده شده است، اگرچه سفارت سوئد در کره شمالی حافظ منافع آمریکاست اما مقامات آمریکایی هشدار دادند که نمی‌توانند این تضمین را ارائه کنند که آنها قادر به دسترسی به آمریکایی‌ها در صورت نیاز باشند چرا که هیچ ارتباط دیپلماتیک و کنسولی بین دو طرف وجود ندارد و پیونگ یانگ غالبا نشست نمایندگان سوئدی با شهروندان آمریکایی بازداشت شده را به تعویق انداخته یا حتی لغو می‌کند.

همچنین به مسافران کره شمالی توصیه شده است که برنامه امنیتی شخصی خود را با هماهنگی سازمان میزبان و یا با یک سازمان امنیتی حرفه‌ای انجام دهند.

در تابستان گذشته اوتو وارمبیر، دانشجوی آمریکایی بعد از ۱۷ ماه ماندن در زندان در کره‌شمالی به آمریکا بازگردانده شد.

وارمبیر در تاریخ ۱۵ ژوئن پس از سپری کردن ۱۷ ماه در زندان کره شمالی از این زندان آزاد شد اما به هنگام آزادی به کما رفته بود. او که دانشجوی دانشگاه ویرجینیای آمریکا بود در ژانویه ۲۰۱۶ در کره شمالی به اتهام "اقدامات خصمانه" دستگیر شد.

جرم او، دزدیدن یک پوستر تبلیغاتیِ حزب کمونیست کره‌شمالی بود و برای آن به ۱۵ سال زندان با اعمال شاقه محکوم شده بود.

وارمبیر به علت نرسیدن خون و اکسیژن به مغزش در نهایت جان خود را از دست داد.

ایسنا

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها