درخواست آزادی و عدالت برای محاکمه "عمرسلیمان"

درخواست آزادی و عدالت برای محاکمه
چهارشنبه 3 خرداد 1391 - 17:31

يكي از رهبران حزب آزادي و عدالت مصر، با انتقاد از اظهارات اخير "عمرسليمان" رييس دستگاه اطلاعاتي دوران رژيم سرنگون شده مبارک عليه اسلامگرايان، محاکمه وي را خواستار شد.

" احمد ابوبركه " در گفت و گو با شبكه العالم اظهار داشت: مردم مصر به هيچ يك از بازمانده ها و عناصر رژيم سابق اجازه نخواهند داد به عرصه سياسي كشور بازگردند.

ابوبركه با انتقاد شديد از اظهارات اخير "عمر سليمان" رييس دستگاه اطلاعاتی مبارک و ادعای او درباره پیامدهای به قدرت رسيدن جريان اسلام گرا در انتخابات رياست جمهوري، محاكمه عمر سليمان را خواستار شد و گفت: اين اظهارات در واقع توهين به خواست و اراده ملت مصر است كه در انتخابات مجلس براي همگان ثابت شد.

وي با قدردانی از حضور گسترده مردم در انتخابات رياست جمهوري، ابراز اميدواري كرد كه مردم مصر به همه اهداف انقلابی خود در ايجاد حكومتي دموكراتیک برسند.

ابوبرکه از دولت کنونی مصر خواست به خواسته مردم كه صندوق هاي اخذ راي آن را مشخص خواهد كرد، احترام بگذارد.

اين رهبر حزب آزادي و عدالت با اشاره به بروز برخي تخلفات ناچيز در فرايند راي گيري گفت: چنين تخلفات ناچيزي نمي تواند بر روند برگزاري انتخابات كه با استقبال ميليوني مواجه است، تاثير چنداني بگذارد.

وي درباره تشكيل كميته هايي از سوي حزب النور براي حمايت از نامزدي عبدالمنعم ابوالفتوح تاكيد كرد: احزاب سياسي آزادي كامل دارند كه از نامزد مورد نظر خود حمايت كنند تا برنامه ها و طرح هاي سياسي مدنظر آن حزب را اجرا كند.

 

 23-14:45



دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها