جزییات پوشش بیمه‌ای نفتکش سانچی

جزییات پوشش بیمه‌ای نفتکش سانچی
سه شنبه 26 دی 1396 - 18:44

مدیرعامل شرکت ملی نفتکش گفت: ما عقد اخوت با چینی‌ها نبسته‌ایم که بخواهیم از آنها دفاع کنیم، اما شاهد بودیم که آنها تمام امکانات لازم را برای عملیات امدادرسانی به کار بردند.

العالم - ایران 

سیروس کیان ارثی در نشست خبری کمیته رسیدگی به حادثه نفت‌کش سانچی درباره بیمه نفت‌کش سانچی اظهار داشت: 70 درصد بیمه کشتی را شرکت لویدز نروژ برعهده دارد و 30 درصد آن نیز از سوی دو شرکت بیمه داخلی انجام شده است. بیمه شخص ثالث نیز شامل صدمات جانی و آلودگی محیط زیست یا حداکثر پوشش بیمه‌ای از سوی شرکت Steam ship انجام شده است و هیچ‌گونه مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

وی در پاسخ به سوالی در رابطه با نحوه همکاری چینی‌ها در امدادرسانی به خدمه کشتی سانچی و انتقاداتی که در این باره مطرح است، عنوان کرد: ما عقد اخوت با چینی‌ها نبستیم که بخواهیم از آنها دفاع کنیم. اما شاهد بودیم که آنها تمام امکانات لازم را برای عملیات امدادرسانی به کار بردند و تلاش خود را در این زمینه انجام دادند.

مدیرعامل شرکت ملی نفتکش تاکید کرد: امکانات و تجهیزات آنها هم بسیار خوب بود؛ به گونه‌ای که ما نیز باید تلاش کنیم همین امکانات را در بنادر کشور فراهم کنیم.

کیان‌ارثی تصریح کرد: در رابطه با مسیری که سانچی حرکت می‌کرد، ماهانه چهار فروند نفتکش از نفتکش‌های شرکت ملی نفتکش ایران با همین ظرفیت به سمت کره‌جنوبی تردد می‌کنند.

وی متذکر شد: لازم به توضیح است نیم ساعت قبل از حادثه فرماندهی کشتی زمان برگشت خود را به عسلویه به مرکز فرماندهی در تهران اعلام کرده بود.

خبر آنلاین

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها