وقت كشي براي اصلاحات در عربستان

وقت كشي براي اصلاحات  در عربستان
پنج‌شنبه 4 خرداد 1391 - 06:46

مقام هاي ارشد عربستان سعودي به دليل كهولت سن و بيماري ، مدام در سفرهاي بلند مدت به كشورهاي غربي و بخصوص آمريكا به سر مي برند و. به خواست هاي ملت براي تغييرات و اصلاحات بي توجه هستند.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني شبكه العالم ، كاربران اينترنتي عربستاني تاكيد مي كنند كه  شاه و وليعهد همه وقت خود را صرف توجه و رسيدگي به سلامت خود مي كنند؛  لذا خواسته هاي مردم براي اصلاحات را ناديده مي گيرند درحالي كه هيچ اختلافي درباره شيوه سركوب و تعامل اين خواسته ها ندارند.

سركوب شديد هرگونه مخالفت با خاندان آل سعود نكته مورد اتفاق شاه و وليعهد عربستان و ساير مقام هاي اين كشور است.

به اعتقاد  مردم عربستان  با توجه به وضعيت كنوني ، مسئولان اين كشور هيچ توجهي به اصلاحات ندارند و اهرگونه تغيير  دراين كشور غيرممكن به نظر مي رسد".

اطلاعات منتشر شده در اينترنت در باره خاندان آل سعود از زبان فردي به نام " مجتهد " ،بخشي از رازهاي نهفته در فراسوي ديوار كاخ هاي افسانه اي حاكمان عربستان را فاش مي كند.

درستي و دقت " مجتهد " درزمينه اطلاعات مربوط به خاندان حاكم سعودي تاجائي است كه برخي منابع احتمال مي دهند كه وي يكي از اعضاي خاندان سعودي باشد كه با اوضاع حاكم در كشورش مخالف است.

وي اخيرا به نقل از منابع خود در دفتر امير نايف بن عبدالعزيز وليعهد و وزير كشور عربستان اعلام كرد كه نايف در روزهاي آينده براي مداوا ، كشور را به مقصد ژنو ترك مي كند.

" مجتهد " در صفحه شبكه اجتماعي تويتر اعلام كرد كه اجراي خواسته هاي مردم براي اصلاحات درعربستان با توجه به سفر درماني وليعهد به خارج از كشور براي مدتي طولاني به تعويق خواهد افتاد.

به گفته وي ، همه شواهد از طولاني شدن زمان سفر وليعهد عربستان حكايت دارد ، چه او در اين سفر تحت عمل جراحي قرار گيرد و يا اينكه برنامه خاصي براي عمل جراحي وجود نداشته باشد.
 
مجتهد همچنين گفت: ملك عبدالله بن عبدالعزيز شاه عربستان نيز مجبور شد به علت حضور طولاني مدت نايف در خارج از كشور ، سفر خود را به مغرب تا بعد از ماه مبارك رمضان به تعويق اندازد.

وي تاكيد كرد شاه و وليعهد عربستان همه وقت خود را صرف رسيدگي به سلامت و تفريحات خود مي كنند و خواسته هاي مردم براي اصلاحات را ناديده مي گيرند، در حالي كه هيچ اختلافي با هم درباره شيوه تعامل با اين خواسته ها ندارند.

مجتهد اظهار داشت " با توجه به وضعيت كنوني در عربستان ، مسئولان اين كشور هيچ توجهي به اصلاحات ندارند و اصلاحات دراين كشور غيرممكن به نظر مي رسد".

" مجتهد " فردي است كه به فاش كردن بسياري از اسرا خاندان حاكم سعودي معروف است و درستي و دقت وي درزمينه اطلاعات مربوط به خاندان حاكم سعودي تاجائي است كه برخي ها احتمال مي دهند كه وي يكي از اعضاي خاندان سعودي باشد كه با اوضاع حاكم در كشورشان مخالف است.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها