دور جدید گفتگوهای سوریه.. وین به جای ژنو؟

دور جدید گفتگوهای سوریه.. وین به جای ژنو؟
چهارشنبه 27 دی 1396 - 00:37

گروه اصلی مخالفان سوری روز سه شنبه از برگزاری دور جدید مذاکرات صلح با نظارت سازمان ملل متحد در وین خبر داد، اما از مشخص کردن تاریخ آن خودداری کرد.

العالم - سوریه

مذاکرات زیر نظر سازمان ملل متحد اغلب در ژنو برگزار می شود و هشتمین دور گفتگوها درباره مناقشه سوریه که اوایل دسامبر برگزار شد بار دیگر به علت موضوع حساس سرنوشت بشار اسد رئیس جمهور سوریه پیشرفت واقعی نداشت.

در همین حال دفتر مطبوعاتی کمیته مذاکرات صلح، نماینده گروه های مخالف در این مذاکرات روز شنبه در بیانیه ای اعلام کرد دور جدید پیش بینی شده است و مخالفان در آن شرکت خواهند کرد.

در این بیانیه بدون اشاره به تاریخ برگزاری این نشست آمده است: این مذاکرات زیر نظر سازمان ملل متحد اما در وین برگزار خواهد شد.

سازمان ملل و حکومت سوریه این مذاکرات را تایید نکرده اند. مخالفان پیشتر از دور جدید مذاکرات در 21 ژانویه در ژنو خبر داده بودند.

این خبر در حالی اعلام شد که روسیه متحد وفادار بشار اسد نشستی را 29 و 30 ژانویه در سوچی با هدف یافتن راه حل برای مناقشه سوریه برگزار می کند.

کمیته مذاکرات سوریه هنوز حضور یا عدم شرکت خود را در کنگره گفتگوی ملی که مسکو برگزار می کند مشخص نکرده اما چند گروه مسلح ماه دسامبر این پیشنهاد را رد کردند.

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها