گروهبان آلمانی جنگ جهانی دوم تقاضای عفو دارد!

گروهبان آلمانی جنگ جهانی دوم تقاضای عفو دارد!
چهارشنبه 27 دی 1396 - 01:07

نگهبان سابق اردوگاه کار اجباری آشویتس زمان آلمان نازی در لهستان پس از محکومیت به حبس، از دادگاه آلمان تقاضای عفو کرد.

العالم - اروپا

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، اُسکار گرونینگ 96 ساله، گروهبان حزب ناسیونال سوسیال کار آلمان موسوم به اس اس که طی سالهای 1942 تا 1944 میلادی در اردوگاه کار اجباری آشویتس آلمان نازی در لهستان مشغول به خدمت بود، اکنون با درخواست عفو خود در دادگاه در تلاش است به عنوان نگهبان سابق این اردوگاه مرگ از محکومیت خویش به عنوان شریک جرم قتل و کشتار انسان های دربند این اردوگاه جلوگیری کند.

در همین ارتباط وکلای گرونینگ، درخواستی را به دادستان تسلیم کردند که به موجب آن، این نگهبان سابق اردودگاه آشویتس در سال 2015 برای این که در قتل سیصد هزار یهودی محصور در این اردوگاه مشارکت داشته، اعتراف کرده است. با وجودی که وی به چهار سال زندان محکوم شده، اما هنوز به علت فرآیند فرجام خواهی اش در پشت میله های زندان حاضر نشده است.

ویبکه بِتکه، سخنگوی دادستانی شهر لونِبورگ (ایالت نیدرزاکسن) آلمان در این زمینه اظهار داشت: دستگاه قضایی این هفته در خصوص درخواست عفو این شهروند محکوم آلمانی تصمیم گیری خواهد کرد.

وی در عین حال گفت که مجاز نیست درباره جزئیات دلیل گرونینگ و این که چرا نباید مجازات زندان خود را بگذراند، توضیح دهد. یک پزشک، پیشتر رسما اعلام کرده بود شرایط جسمانی گرونینگ به گونه ای هست که او بتواند به زندان برود.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها