گزارش سالانه سازمان عفو بين الملل

شکست جهانی در حمایت از حقوق بشر

شکست جهانی در حمایت از حقوق بشر
پنج‌شنبه 4 خرداد 1391 - 07:49

لندن (العالم) - سازمان عفو بين الملل درگزارش سالانه خود از "شكست فجيع جامعه بين الملل در حمايت از حقوق بشر" و رفتار منافقانه در اين زمينه انتقاد كرد.

به گزارش پنجشنبه پايگاه اطلاع رساني شبكه خبري العالم، سازمان عفو بين الملل در گزارش سالانه خود به بررسي وضعيت حقوق بشر در جهان در سال  گذشته پرداخت و آن را نابسامان ارزيابي كرد.

اين سازمان جامعه بين المللي را به نفاق و سهل انگاري در زمينه دفاع از حقوق بشر در كشورهايي متهم كرد كه حمايت از حقوق بشر در آن كشورها در تعارض با منافع سياسي و اقتصادي آنها است.

پس از اينكه اميدها درباره انقلاب در كشورهاي عربي زنده شد و اعتراض هاي مردمي براي مطالبه آزادي و كرامت انساني و عدالت به مناطق بسياري از جهان گسترش يافت ، منطقه خاورميانه به علت كندي تغييرات و عدم بازخواست عاملان كشتار و سركوب مردم انقلابي ، با نوعي نوميدي و سرخوردگي مواجه شد.

"سعيد حدادي" از محققان سازمان عفو بين الملل در مصاحبه با شبكه خبري العالم، گفت: آنچه در سال گذشته شاهد بوديم، نقض حقوق تظاهركنندگان در برگزاري تظاهرات مسالمت آميز و نيز كشتار و شكنجه ملت ها بود.

حدادي افزود: مصري ها همه اميدوارند كه انتخاب رئيس جمهوري جديد در كشورشان ، اهداف انقلاب و خواسته هاي مردم انقلابي را محقق كند و در كشور به حقوق بشر احترام گذاشته شود.

گزارش 360 صفحه اي سازمان عفو بين الملل ، ضمن اشاره به شكست فجيع جامعه بين المللي درحمايت از حقوق بشر اعلام كرد كه موضع جامعه بين الملل در زمينه حمايت از حقوق بشر ، همراه با ترس و نفاق و دورويي بوده است.

"سعيد حدادي" از محققان سازمان عفو بين الملل گفت: منطقه خاورميانه نمونه اي بارز از اين موضع سهل انگار جامعه بين الملل درحمايت از حقوق بشر بود، زماني كه منطقه با واكنش سرد جامعه جهاني به سركوب هاي اعتراض هاي مردمي از سوي نيروهاي دولتي در كشورهاي مختلف روبرو شد.

"سليل شتي" دبيركل سازمان عفو بين الملل در گفت وگو با العالم خاطرنشان كرد: ما مي دانيم كه كشورهاي بزرگ از قضيه حقوق بشر با توجه به منافع خود سوء استفاده مي كنند و گزارش عفو بين الملل با اقتدار، شوراي امنيت سازمان ملل را به چالش مي كشاند.

وي در ادامه گفت: شوراي امنيت بيش از اين نمي تواند به اين نفاق ادامه بدهد ، اين شورا درباره اوضاع بحرين و عربستان سكوت اختيار كرده است ولي در مقابل در قبال اوضاع در سوريه يا ليبي فرياد سر مي دهد.

دبيركل سازمان عفو بين الملل اظهار داشت: حقيقت ديگر اين است كه عربستان از انقلاب در كشورهاي ديگر استقبال مي كند اين درحاليست كه وقتي مردم اين كشور ، نداي اصلاحات و تغييرات را سر مي دهند ، آن ها را سركوب مي كند.

"فيليپ لوثر" مدير برنامه خاورميانه و شمال آفريقا در سازمان عفو بين الملل گفت: مسوولان بحريني تا اين لحظه در برآوردن خواسته هاي مردم براي اجراي اصلاحات ريشه اي شكست خورده اند.

وي از آمريكا و ابرقدرت ها خواست كه مسوولان بحريني را براي برآوردن خواسته هاي مردم اين كشور تحت فشار قرار دهند.

در گزارش سالانه سازمان عفو بين الملل آمده است كه كشورهاي غربي در زمينه اعمال فشار بر بحرين براي كاستن از شدت بحران رو به رشد در زمينه نقض حقوق بشر در اين كشور، سهل انگاري كرده اند.

24-09:48

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها