تحقق رویای مصری ها در انتخابات

تحقق رویای مصری ها در انتخابات
پنج‌شنبه 4 خرداد 1391 - 13:03

العالم، قاهره - انتخابات رياست جمهوري مصر، نمايانگر آرزوهاي ملت براي ساختن کشوري جديد و آزاد است که با انتخاب آزاد رييس جمهوري محقق خواهد شد.

به گزارش روز پنجشنبه پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبری العالم، ميليون ها مصري روز پنجشنبه در دومين روز انتخابات رياست جمهوري كه 13 نامزد در آن شركت دارند، به پاي صندوق هاي راي رفتند.

در روز اول ، زمان راي گيري به دليل استقبال بسيار گسترده مردم به مدت يك ساعت تمديد شد؛ پيش بيني مي شود كه نتايج انتخابات تا پايان ماه جاري اعلام شود.

به گزارش كميته عالی نظارت بر انتخابات، گرچه روز اول با تخلفاتي همراه بود، اما نامزدهاي شرکت کننده از نحوه برگزاری راضی بودند.

"فاروق سلطان" رييس كميته عالي انتخابات مصر گفت: كميته با قاطعيت و هوشياري كامل با تخلفات برخورد مي کند كه در اين ميان سه مورد به مشاور دادستان كل كشور به منظور اتخاذ تدابير لازم براي برخورد ابلاغ شده است.  

يك شهروند مصري گفت: انتخابات رياست جمهوري مانند يك دو راهي مهم به سوي تغيير سياسي و بهبود اوضاع معيشتي مردم است؛ امنيت و ثبات، مهمترين نياز ماست چون باعث مي شود توليد، كار و سرمايه گذاری توسعه یابد.

یک زن مصري نیز در گفت وگو با خبرنگار العالم يادآور شد: انتخاب رييس جمهور از سوي ملت، باعث شكوفايي اقتصاد و زندگي می شود و به اين ترتيب همراه با فرزندانمان يك زندگي راحت، خوب و شرافتمندانه خواهيم داشت.

وی از رييس جمهوري منتخب خواست تقواي الهي پيشه كرده، مصلحت كشور را در نظر بگيرد، منافع شخصي را كنار بگذارد و به زمينه هايي كه تاكنون ناديده گرفته شده، اهميت دهد.

 رويدادهاي روز اول برگزاري انتخابات رياست جمهوري مصر كه هنوز مشخص نيست، در آن كدام نامزد از بقيه پيشي گرفته و همچنين ادامه آن در روز دوم، نشان دهنده توانمندي مصري ها براي ساخت تاريخ جديد كشورشان است.

اين اولين انتخابات رياست جمهوري مصر بعد از انقلاب 25 ژانويه و سرنگونی رژیم حسنی مبارک است.

 05/24-09:30

پربیننده ترین خبرها