جمعیت الوفاق:

محاکمه شهروندان بحرینی در دادگاه نظامی/هشدار الوفاق درباره وضعیت خطرناک شرایط قضایی

محاکمه شهروندان بحرینی در دادگاه نظامی/هشدار الوفاق درباره وضعیت خطرناک شرایط قضایی
پنج‌شنبه 28 دی 1396 - 12:03

جمعیت الوفاق بحرین با اعتراض به محاکمه مخالفان رژیم آل خلیفه در دادگاه نظامی اعلام کرد: محاکمه غیرنظامیان در دادگاه نظامی نشان دهنده باطل بودن آن و بی عدالتی است.

العالم ـ بحرین

به گزارش شبکه خبری المیادین، جمعیت الوفاق بزرگترین حزب بحرین در بیانیه ای افزود: برگزاری دادگاه های نظامی برای معترضان و مخالفان رژیم آل خلیفه نشان می دهد که شرایط قضایی در بحرین به وضعیت خطرناکی رسیده است.
الوفاق پرسش ها و ابهام هایی را در خصوص ناپدید شدن متهمان از زمان بازداشت آنها و حتی پس از صدور احکام و حبس آنها در زندان های انفرادی، مطرح کرد.
این جمعیت اعلام کرد که کلیه مقدمات، اقدامات و گزارش های محاکمه غیر نظامیان در دادگاه نظامی نشان دهنده باطل بودن محاکمه و بی عدالتی، بی اخلاقی و نبود انسانیت و قانون در حق متهمان است.
الوفاق در بیانیه خود با اعتراض به صدور احکام اعدام برای برخی مخالفان رژیم آل خلیفه افزود: احکام اعدام که برای شش غیر نظامی بحرینی صادر شده، بدون کمترین توجه به قوانین حقوق بشری صورت گرفته است.
این جمعیت تاکید کرد که دادگاه نظامی رژیم آل خلیفه درباره محکومین به اعدام، ادعاهای مطرح کرده که اساسا باطل و غیر قانونی است.
بزرگترین حزب بحرین وضعیت محاکمه و شرایط حاکم بر دادگاه نظامی را تردید آمیز و مشکوک اعلام کرد و افزود که هیچ اعتمادی به شرایط و اقدامات و نتایج محاکمه ها و نیت های برگزاری جلسات و اهداف پشت پرده آن وجود ندارد.
به گزارش ایرنا، انجمن حقوق بشر نیز پیش از این اعلام کرده بود که نیروهای امنیتی رژیم آل خلیفه دستکم 15 بحرینی را بیش از یک ماه است که در مکان نامعلومی در بازداشت نگه داشته است.
نیروهای امنیتی رژیم آل خلیفه همچنین با ممانعت از اطلاع خانواده بازداشت شدگان از وضعیت و سرنوشت آن ها، در صدد فشار بیشتر بر خانواده بازداشت شدگان هستند.
بحرین از سال 2011 تاکنون با بحران نارضایتی های عمومی ناشی از سیاست های ظالمانه رژیم آل خلیفه مواجه است.
بسیاری از فعالان سیاسی بحرینی پس از ناآرامی های این کشور در زندان به سر می برند.

پربیننده ترین خبرها