سوریه به گفته های تیلرسون واکنش نشان داد

سوریه به گفته های تیلرسون واکنش نشان داد
پنج‌شنبه 28 دی 1396 - 13:16

وزارت خارجه سوریه امروز پنجشنبه به گفته های تازه "رکس تیلرسون" وزیر امور خارجه آمریکا درباره سوریه واکنش نشان داد.

العالم - سوريه

به گزارش خبرنگار شبکه خبری العالم مستقر در دمشق، یک منبع رسمی در وزارت خارجه سوریه در گفت: هدف حضور نظامی آمریکا در خاک سوریه همچنان حفاظت از گروه تروریستی داعش است.

این منبع افزود: دولت آمریکا هم و غم از بین بردن گروه تروریستی داعش را نداشته است و شهر ویران شده رقه بهترین گواه از دستاوردهای دولت آمریکا و ائتلاف ادعایی آن است.

این منبع در وزارت خارجه سوریه تاکید کرد: هرگونه راه حل سیاسی تنها در راستای پاسخ به خواسته ها و انتظارات ملت سوریه می تواند وجود داشته باشد؛ نه تحقق اهداف و منافع خارجی.

این منبع در واکنش به گفته های تیلرسون تاکید کرد: مسائل داخلی هر کشوری، حق انحصاری ملت آن کشور است.

این منبع رسمی در وزارت خارجه سوریه تصریح کرد: حضور نظامی آمریکا در خاک سوریه غیرقانونی است و نقض آشکار قوانین بین المللی و تعدی به حاکمیت ملی به شمار می رود.

این منبع افزود: دولت سوریه نیاز به حتی یک دلار از آمریکا برای بازسازی کشورش ندارد زیرا این دلار به خون ملت سوریه آغشته است و اساسا دولت سوریه از آمریکا نمی خواهد که در بازسازی مشارکت کند زیرا این سیاست های دولت آمریکا است که ویرانی و مشکلات به بار می آورد.

تیلرسون در نشستی در اندیشکده «هوور» گفته بود که نیروهای آمریکا به منظور محافظت از منافع این کشور در سوریه باقی می‌مانند.

وزیر خارجه آمریکا مدعی شده بود که شکست کامل داعش و القاعده در سوریه و ایجاد شرایط مطلوب برای بازگشت آوارگان سوری و حل و فصل سیاسی اوضاع سوریه از جمله اهداف کشورش است.

تیلرسون "پاکسازی سوریه" از آنچه آن را به زعم خود "سلاح‌های کشتار جمعی" خواند، از دیگر اهداف حضور نیروهای آمریکایی در سوریه دانست.

تیلرسون همچنین گفت: "آمریکا، اتحادیه اروپا و متحدان اروپایی‌مان هیچ کمکی برای بازسازی مناطق تحت کنترل بشار اسد ارائه نخواهند کرد".

6

پربیننده ترین خبرها