کارشناس امور راهبردی:

اسرائیل بزرگترین خطر برای مصر است

اسرائیل بزرگترین خطر برای مصر است
پنج‌شنبه 4 خرداد 1391 - 17:12

كارشناس امور راهبردي مصر از احتمال اصلاح يا لغو توافقنامه كمپ ديويد در صورت بازسازي روابط مصر با ايران و ديگر كشورهاي منطقه خبر داد .

"طلعت مسلم" روز پنجشنبه در مصاحبه با شبكه خبري العالم، گفت: به اعتقاد عمومي در مصر رژيم صهيونيستي بزرگترين خطر براي این کشور به شمار و امضاي توافقنامه كمپ ديويد اشتباه بود.

وی افزود :ديدگاه نامزدهاي انتخابات رياست جمهوري درباره توافقنامه كمپ ديويد نزديك به هم است و مردم و نامزدها معتقدند كه رژیم صهیونیستی همچنان تهديدي براي مصر است و حقوق مردم این کشور را نقض مي كند .  

کارشناس امور راهبردی ، گفت : مصر و ديگر كشورهاي عربي باید روابط خود را بازسازي كنند تا در زمان مناسب توافقنامه كمپ ديويد اصلاح يا در صورت مخالفت رژيم صهيونيستي با اصلاح آن ، لغو شود.

وی اظهارداشت : بازسازي روابط مصر با ايران و كشورهاي عربي و منطقه تغييراتي در توازن قدرت ايجاد خواهد كرد. 

مسلم با اشاره به اینکه علاوه بر رژیم اسرائیل ، روابط 30 ساله مصر با آمریکا نیز پس از این توافقنامه مشکل ساز شده است، افزود: رژیم صهیونیستی در مدت سي سال توافقنامه كمپ ديويد را نقض كرده است.

وی با اشاره به اینکه صهیونیست ها اجساد سربازان مصري را تحويل نداده و مناطق مسکونی تخریب شده را بازسازي نكرده اند  افزود : اگر مصر يكجانبه اين توافقنامه را لغو كند ، وارد جنگي خواهد شد كه در شرايط كنوني آمادگي آن را ندارد. 

کارشناس امور راهبردی مصری،گفت : رژیم صهیونیستی نمي خواهد كه توافقنامه كمپ ديويد لغو شود و نمي تواند هيچ اقدامي براي اشغال دوباره سينا انجام دهد، زيرا چنين اقدامي منجر به لغو توافقنامه كمپ ديويد خواهد شد.

05/24-18:38

پربیننده ترین خبرها