گزارش دیده بان حقوق بشر درباره وضعیت بحرین، امارات و عربستان

گزارش دیده بان حقوق بشر درباره وضعیت بحرین، امارات و عربستان
پنج‌شنبه 28 دی 1396 - 13:27

سازمان دیده بان حقوق بشر در جدیدترین گزارش خود از وضعیت حقوق بشر در کشورهای بحرین، امارات و عربستان پرده برداشت.

العالم - عربستان

به گزارش شبکه خبری العالم، سازمان دیده بان حقوق بشر در گزارش سالانه خود آورده است: بحرین همچنان در سال 2017 میلادی به سرکوب حقوق بشر ادامه داد.

این سازمان افزود: دولت بحرین مدافعان حقوق بشر و بستگان آنها را به اتهامات بی پایه و اساس، زیر فشار، زندان و پیگرد قرار داده است.

در این گزارش آمده است: مسئولان بحرینی 156 شهروند خود را در سال 2017 میلادی سلب تابعیت کرده اند.

براساس این گزارش، مسئولان بحرینی در سال 2017 میلادی اجازه دادند که غیرنظامیان در دادگاههای نظامی محاکمه شوند و این دادگاهها 14 نفر را به اعدام محکوم کردند.

گزارش دیده بان حقوق بشر همچنین به اوضاع حقوق بشر در امارات پرداخت و تاکید کرد: حکومت امارات در داخل و خارج از این کشور در سال 2017 میلادی حقوق بشر را نقض کرده است.

در این گزارش آمده است: امارات در روند شکنجه و ناپدیدن شدن افراد در یمن نقش ایفا کرده است و سازمان دیده بان حقوق بشر 87 مورد نقض حقوق بشر در یمن توسط امارات را مستندسازی کرده است که برخی از آنها جنایات جنگی است که به کشته شدن حدود یکهزار غیرنظامی یمنی از ماه مارس سال 2015 میلادی منجر شده است.

دیده بان حقوق بشر درباره اوضاع حقوق بشر در عربستان نیز آورده است: حکومت عربستان بر گستره بازداشت و پیگرد فعالان خواهان اصلاحات افزوده است.

در این گزارش آمده است: عربستان موارد بیشمار نقض قوانین بین المللی انسانی را در یمن مرتکب شده است.

دیده بان حقوق بشر تاکید کرد: "چهره محمد بن سلمان (ولیعهد سعودی) " به عنوان یک فرد اصلاح طلب - که پولهای زیادی نیز برای ساختن این چهره خرج شده- در برابر فاجعه انسانی در یمن فرو ریخته است.

در این گزارش آمده است: چهره بن سلمان در برابر شمار فعالان و مخالفان سیاسی زندانی به اتهامات پوچ و واهی فروریخته است.

سازمان دیده بان حقوق بشر تاکید کرد: ائتلاف تحت فرماندهی عربستان در یمن بارها به مناطق مسکونی حمله کرده و بحران انسانی در این کشور را تشدید کرده است.

دراین گزارش تاکید شده است: ائتلاف عربستان در یمن از رسیدن کمک های انسانی جلوگیری کرده و به طرز خطرناکی قوانین جنگ را نقض کرده است.

6

پربیننده ترین خبرها