یانیه کمیته حمایت از انقلاب اسلامی مردم فلسطین؛

تاسی از اندیشه غزه مقاوم منجر به آزادی فلسطین می شود

تاسی از اندیشه غزه مقاوم منجر به آزادی فلسطین می شود
پنج‌شنبه 28 دی 1396 - 14:15

کمیته حمایت از انقلاب اسلامی مردم فلسطین در بیانیه ای به مناسبت 29 دی‌ ماه پاسداشت روز غزه تاکید کرد: می‌توان با توکل به خدا، عزم و بردباری، عصاره زورگویان عالم و هیمنه پوشالی رژیم غاصب صهیونیست را به خاک زبونی و ذلت نشاند.

العالم ـ فلسطین اشغالی 

به گزارش روز پنجشنبه پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، کمیته حمایت از انقلاب اسلامی مردم فلسطین به مناسبت 29 دی‌ماه پاسداشت روز غزه در بیانیه‌ای از تمام آزادگان و مسلمانان به ویژه هموطنان خواست به تاسی از اندیشه غزه مقاوم، با تجمیع تلاش‌های خود در مسیر پایان بخشیدن به اشغال سرزمین‌های فلسطین و آزادی قدس شریف زمینه‌ساز بازگرداندن تمام فلسطین به مردم آن فراهم شوند.
در این بیانیه با اشاره به این که 29 دی ماه، یادآور پیروزی مقاومت مردم غزه و نمایش نماد مقاومت، فریاد مظلومیت و حق طلبی مردم مظلوم غزه است که با دستان خالی و اوج مظلومیت مقابل حمله‌ای وحشیانه و غیرانسانی رژیم غاصب صهیونیستی به ملت‌های جهان نشان دادند که می‌توان با توکل به خدا، عزم و بردباری، عصاره زورگویان عالم، هیمنه پوشالی رژیم غاصب صهیونیست را به خاک زبونی و ذلت نشاند، آمده است، این رژیم کودک کش بر این باور بود که می تواند طی یک دوره کوتاه 7 تا 10 روزه محور مقاومت را از بین ببرد یا آن که آن را تا حد زیادی تضعیف کند به طوری ‌که توانایی مخالفت با طرح‌های اسرائیلی، آمریکایی را نداشته باشد اما پس از 22 روز ایستادگی مردم مظلوم غزه ، مفتضحانه از نوار غزه مجبور به عقب نشینی شد و از این رو به خاطر حماسه آفرینی این مردم شجاع در دفاع از سرزمینشان این روز، به نام روز ملی غزه نام‌گذاری شده است.
در بخش دیگری از بیانیه مزبور آمده است مسلمانان جهان و آزادیخواهان عالم باید بدانند که جنایات وحشیانه رژیم پلید صهیونیستی در سال 1378 هجری شمسی علیه مردم مظلوم نوار غزه در حالی صورت گرفت که رسانه‌های غربی و مزدور عربی، عمق جنایات و کشتار رژیم صهیونیستی را سانسور و تلاش می‌کردند که جنبش حماس را مقصر این حملات معرفی کنند و از طریق بایکوت رسانه‌ای، تصوری نادرست از واقعیت این جنگ وحشیانه به شهروندان خود می‌دانند.
کمیته حمایت از انقلاب اسلامی مردم غزه در بیانیه خود افزود، نظام مقدس جمهوری اسلامی همواره حامی جریان مقاومت و مردم مظلوم فلسطین بوده و شعار دفاع از مظلومین را در سراسر جهان مقابل زورگویان سرلوحه قرار داده است و مساله فلسطین و دفاع از مسلمانان آن سرزمین مقدس را از دغدغه‌های مردم ایران اسلامی می داند و همیشه در طول سال‌های اشغالگری رژیم صهیونیستی، با هدف بازگویی مظلومیت مردم ستمدیده فلسطین و رساندن ندای مظلومیت آنان به جهانیان و همچنین حمایت و تجلیل از حماسه آفرینی های ملت مقاوم و مجاهدان مقاومت برابر وحشی گری های رژیم غاصب قدس را در اذهان یادآوری کند و حامی راستین آنان بوده و خواهد بود.
کمیته مزبور، ضمن ارج نهادن به روز غزه که یادآور نماد مقاومت و ایستادگی بر اصول و جلوه ای از تقویت قدرت ایمان بر زورگوی و همچنین سازش ناپذیری برابر اشغال دانسته، اقدام نابخرادانه استکبار صهیونیستی در به رسمیت شناختن قدس عزیز را به عنوان پایتخت رژیم غاصب صهیونیستی محکوم کرده و قدس یکپارچه را پایتخت همیشگی فلسطین اعلام می کند.
در پایان بیانیه آمده است، رجاء واثق داریم با استعانت از فضل بی منتهای رب العالمین، تحقق وعده های الهی در نصرت مومنین و نابودی ظالمین بر مبنای آیه 'وَ کانَ حَقًّا عَلَیْنا نَصْرُ الْمُؤْمِنِینَ 'خواهد بود و از تمام آزادگان و مسلمانان به ویژه هموطنان ایران اسلامی می خواهد به تاسی از اندیشه غزه مقاوم، با تجمیع تلاش های خود در مسیر پایان بخشیدن به اشغال سرزمین های فلسطین و آزادی قدس شریف زمینه ساز بازگرداندن تمامی فلسطین به مردم فلسطین فراهم شود.
نوار غزه در جنوب‌ غربی‌ سرزمین‌های‌ اشغالی فلسطین، با مساحتی بیش از ‌۳۶۰‌ کیلومتر مربع‌ واقع شده و یک‌ میلیون‌ و۴۰۰ هزار نفر جمعیت دارد. 
این باریکه‌ هم مرز با مصر، فلسطین و ساحل‌ مدیترانه است‌. رژیم صهیونیستی با محاصره دریایی و زمینی این منطقه باعث شد که تنها راه ارتباطی این منطقه با دنیای خارج، تنها گذرگاه رفح، در مرز مشترک با مصر باشد. 
هفتم دی ماه ۸۷ روز حمله رژیم صهیونیستی به غزه و آغاز عملیات سرب گداخته علیه مقاومت بود. این رژیم باور داشت طی یک دوره کوتاه ۷ تا ۱۰ روزه می‌تواند جریان مقاومت را از بین ببرد یا آنکه آن را تا حد زیادی تضعیف کند به طوری‌که توانایی مخالفت با طرح‌های اسرائیلی، آمریکایی را نداشته باشد اما پس ۲۲ روز مفتضحانه از نوار غزه مجبور به عقب نشینی شد.
نمایندگان مجلس شورای اسلامی 27 آبان 1388 با انتخاب روز ۲۹ دی ماه به عنوان روز غزه نماد مقاومت فلسطین موافقت کردند.

پربیننده ترین خبرها