دبيركل حزب سوسياليست مصر:

کمپ دیوید، مصر را از جهان عرب جدا کرد

کمپ دیوید، مصر را از جهان عرب جدا کرد
پنج‌شنبه 4 خرداد 1391 - 17:49

العالم،قاهره - دبيركل حزب سوسياليست مصر، با تاکيد بر اينکه پيمان کمپ ديويد مصر را از جهان عرب جدا کرد، گفت: مردم خواستار تجديد نظر در پيماني هستند كه به امنيت ملي و كرامت کشورشان ضربه زد.

"احمد بهاء الدین الشعبان"روز پنجشنبه در گفت وگو با شبكه خبري العالم، اظهار داشت: تقریبا همه نامزدهاي رياست جمهوري مصر موضع خود نسبت به توافقنامه كمپ ديويد و رابطه با دشمن صهيونيستي را اعلام كردند و بر ضرورت بازنگري در این توافقنامه  اتفاق نظر دارند.

دبير کل حزب سوسياليست مصر،گفت: تحولات پس از انقلاب و همچنين تلاش دشمنان برای عقيم گذاشتن انقلاب، مانع از آن شد كه موضوع دشمن صهيونيستي و توافقنامه هاي منعقده با آن به بحث و بررسي گذاشته شود.

شعبان با اشاره به اینکه تجديد نظر در پيمان كمپ ديويد ضرورتا به معناي جنگ با رژیم صهیونیستی نيست، یادآور شد: مصر پس از انقلاب بايد سياست های جديدي را منطبق با شعارهاي انقلاب و در راس آن آزادي و رهايي از قيد و بندهاي داخلي و خارجي در پيش بگيرد. 

به گفته دبير کل حزب سوسياليست، ملت مصر به طور واقعي مايل به ترسيم سياست خارجي متعادلي است كه نقش پيشرو مصر در منطقه و جهان را احيا كند.

احمد بهاء الدین الشعبان، گفت: از نتايج منفي پيمان كمپ ديويد، جدايي مصر از جهان عرب، انزواي كشور، دور شدن آن از مسائل منطقه و جهان و عدول از نقش تاريخي اش در زمينه كمك به جنبش هاي آزاديبخش به ويژه مساله فلسطين بود كه براي مصر مساله اي محوري تلقي مي شود.

وي خاطر نشان كرد: ما خواستار ايجاد يك نظام دمكراتيك هستيم، اما بايد دانست رييس جمهوري جديد به تنهايي نمي تواند به پيمان كمپ ديويد پايان دهد چون اگر چنين اقدامي بدون مشورت با مجلس و نهادهاي دمكراتيك انجام شود ممكن است هر لحظه آتش جنگ را شعله ور كند.

شعبان يادآور شد: ملت مصر هرگز حملات مستمر رژيم صهيونيستي به مرزهاي مصر و سربازان مصري را از ياد نمي برد.

05/24-18:38

پربیننده ترین خبرها