معاون دبير كل کنگره سراسري ناصري:

صلح مصر با اسرائیل محال است

صلح مصر با اسرائیل محال است
پنج‌شنبه 4 خرداد 1391 - 18:08

معاون دبير كل کنگره سراسري ناصري مصر تاكيد كرد که ملت انقلابي اين کشور مخالف وابستگي به ايالات متحده است و صلح با رژيم صهيونيستي را محال مي داند.

"فاروق العشري" روز پنجشنبه به شبكه خبري العالم،گفت: ديدگاه سياسي مردم كه انقلاب جوانان در 25 ژانويه آن را نشان داد، مخالفت با وابستگي به ايالات متحده است.

وی اظهارداشت : آنچه توافقنامه راهبردي بين مصر و ايالات متحده ناميده مي شد رابطه وابستگي كامل و نبود حاكميت و فقدان آزادي تصميم گيري اين كشور است.

وی با اشاره به اینکه صلح با رژيم صهيونيستي محال است ، افزود : اسرائيل پايگاه آمريكاو ايالت پنجاه و يكم آن کشور بوده و براي حفظ منافع غرب در منطقه تشكيل شده است.

وی با اشاره به اینکه عقيده اين رژيم تسلط بر بخشي از سرزمين مصر علاوه بر شعار "از نيل تا فرات" است، خاطرنشان کرد : رژیم اسرائيل دشمني با سلاح هسته اي است  و علاوه بر تلاش براي سلطه اقتصادي ، طرح "خاور ميانه بزرگ و شمال آفريقا" را دنبال مي كند.

العشري خاطر نشان کرد: دنباله روي حاکمان مصر از ايالات متحده كه ميانجي خائني است، توده هاي ملت را به اعلام مخالفت واداشته  و درنهایت منجر به تصميم گيري براي حمله به سفارت اسرائيل شد.

وي افزود: ما مي پرسيم موضع مصر در مسائل عربي و اسلامي و مسئله فلسطين چيست؟ مصر در قبال اين مسائل دست بسته است چون كه تعهدات كمپ ديويد مصر را ملزم به عادي سازي روابط با اسرائيل در همه زمينه ها مي كند اما اگر شرايط تغيير كند و مصر قويتر شود اوضاع نيز تغيير خواهد كرد.

05/24-18:40

پربیننده ترین خبرها