پوگدمونت: از بلژیک، کاتالونیا را اداره می‌کنم

پوگدمونت: از بلژیک، کاتالونیا را اداره می‌کنم
جمعه 29 دی 1396 - 18:20

رئیس‌ مخلوع ایالت کاتالونیا اعلام کرد که آمادگی دارد در شرایطی که در بلژیک است، ایالت کاتالونیا را هم اداره کند.

العالم - اروپا

 

«کارلس پوگدمونت» رئیس‌ مخلوع ایالت کاتالونیا گفت که می‌تواند این ایالت را از بلژیک هم اداره کند.

بنابر گزارش خبرگزاری فرانسه، پوگدمونت گفت که وی ماموریت قانونی دارد که پس از پیروزی فهرست‌ مورد‌نظر وی در انتخابات محلی دسامبر، این منطقه را اداره کند.

وی در این مورد به رادیو کاتالونیا گفت: «تنها 2 گزینه وجود دارد. من در زندان نمی‌توانم مردم را اداره کنم و با آنها ملاقات داشته باشم. تنها راهی که باقی می‌ماند این است که این اقدام را آزادانه و در امنیت صورت دهم.»

پوگدمونت در توجیه این پیشنهاد هم گفت که امروز پژوهش‌ها و فعالیت‌های اقتصادی بزرگ با استفاده از فناوری‌های جدید اداره می‌شوند و افزود: «این شرایطی عادی نیست که ما دوست داشته باشیم اما متاسفانه اداره مردم از کاتالونیا از اسپانیا دشوارتر است.»

نخستین جلسه پارلمان کاتالونیا، چهارشنبه گذشته تشکیل شد و قانون‌گذاران کاتالونیا، «راجر تورنت» را به عنوان رئیس پارلمان محلی این ایالت را انتخاب کردند. این اقدام با توجه به تحولات اخیر در این ایالت، احتمال اینکه پوگدمونت بتواند در شرایطی که در خارج از اسپانیا حضور دارد، ایالت کاتالونیا را اداره کند را مطرح کرده است.

پوگدمونت چندی پیش از دولت مرکزی اسپانیا خواسته بود تا مذاکره را برای اینکه مشروعیت دولت محلی بار دیگر احیا شود، پیگیری کند. وی همچنین از «ماریانو راخوی» نخست‌وزیر اسپانیا خواست تا نتیجه انتخابات 21 دسامبر (30 آذرماه) را که در آن جدایی طلبان توانستند، رای بیشتری کسب کنند را به رسمیت بشناسد.

راخوی گفته بود که مادرید در صورتی که پوگدمونت تلاش کند از دور این منطقه را کنترل کند، دولت مرکزی کنترل کاتالونیا را بر عهده خواهد گرفت.

در انتخاباتی که دسامبر گذشته در کاتالونیا برگزار شد، احزابی که حامی جدایی هستند، 70 کرسی از مجموع 135 کرسی را کسب کردند و بقیه احزاب هم 65 کرسی را در اختیار گرفتند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها