کشته شدن ده‎ها فرمانده و افسر سودانی در کمین نیروهای یمنی در استان حجه

کشته شدن ده‎ها فرمانده و افسر سودانی در کمین نیروهای یمنی در استان حجه
شنبه 30 دی 1396 - 02:01

منابع یمنی از کشته شدن ده‎ها نفر از فرماندهان، افسران و سربازان مزدور سودان وابسته به ائتلاف سعودی در چندین کمین نیروهای ارتش یمن و انصارالله در صحرای میدی استان حجه خبر دادند.

العالم-یمن

مزدوران سودانی روز جمعه با نیروهای ارتش یمن و انصارالله در صحرای میدی استان مرزی حجه درگیر شدند که در پی آن ده‌ها نفر از نظامیان سودانی از جمله چندین افسر کشته شدند.

یک منبع نظامی ارتش یمن و انصارالله اعلام کرد که مزدوران سودانی در کمین های نیروهای ارتش یمن و انصارالله در میدی گرفتار شدند، از همین روی تلفات جانی سنگینی را دادند.

منبع یمنی می گوید که نیروهای یمنی با اجرای چندین کمین، هفت خودروی نظامی حامل سربازان مزدور سودانی را منهدم کردند که در پی آن ده‎ها نفر کشته و زخمی شدند.

در این درگیری، تعدادی از فرماندهان نظامی سودان از جمله عبدالله محمد صالح فرمانده کل نیروهای سودانی در یمن کشته شده است. در این کمین‌ها، تعدادی از دیگر فرماندهان نظامی سودان از جمله مهدی محمود، احمد عوض و آدم مصطفی نیز کشته شدند.

عربستان سعودی از ماه مارس سال 2015 تجاوز علیه یمن به بهانه حمایت از مشروعیت دولت «عبدربه منصور هادی» رئیس‌جمهور مستعفی این کشور را آغاز کرد که تا کنون هزاران نفر در این عملیات کشته و ده‌ها هزار نفر دیگر نیز زخمی و میلیون‌ها نفر آواره شده‌اند.

از آغاز جنگ عربستان علیه یمن تاکنون، صدها نفر از نظامیان مزدور سودان که در این ائتلاف شرکت دارند، به دست نیروهای ارتش یمن و انصارالله کشته شده‌اند.

 

 

پربیننده ترین خبرها