ضرب الاجل یک هفته‎ای برای برکناری دولت مستعفی یمن

ضرب الاجل یک هفته‎ای برای برکناری دولت مستعفی یمن
دوشنبه 2 بهمن 1396 - 00:09

رئیس «مجمع ملی جنوب یمن» که از سوی امارات حمایت می‎شود، اعلام کرد که «به دولت یمن به نخست وزیری احمد بن دغر یک هفته مهلت می‎دهیم که برکناری خود و دولتش را اعلام کند.»

العالم-یمن

«احمد بن بریک» رئیس مجمع ملی جنوب یمن در شورای انتقالی جنوب این کشور در گفت‌وگو با خبرگزاری اسپوتنیک اعلام کرد که این شورا یک هفته به «احمد بن دغر» نخست وزیر دولت مستعفی یمن مهلت داده است که برکناری دولتش را اعلام کند.

رئیس مجمع ملی جنوب یمن در گفت‌وگوی تلفنی با اسپوتنیک افزود: مهلت یک هفته برای برکناری دولت کنونی و تشکیل «دولت نظامی» کافی است.

وی به عبدربه منصور هادی رئیس جمهور مستعفی و فراری یمن هشدار داد: اگر برکناری دولت بن دغر طی مهلت تعیین شده اعلام نشود، گامهای عملی را برای تشکیل «دولت جنگ» و در پی آن دفاع از استانهای جنوبی یمن بر خواهیم داشت.

بن بریک گفت: در دولت نظامی، تعداد وزرا از ۳۷ وزیر به ۱۰ وزیر کاهش پیدا می‌کند و همین تعداد در مرحله کنونی کافی است.

«شورای انتقالی جنوب یمن» تحت حمایت امارات متحده امروز نشستی را با هدف براندازی دولت مستعفی یمن وابسته به عربستان برگزار کرده و در آن اعلام حالت فوق العاده در شهر عدن کرده است.

سران جنوبی در این جلسه خواستار براندازی دولت عبدربه منصور هادی رئیس جمهور مستعفی یمن شدند که اکنون مقیم عربستان است.

در این نشست بیانیهای با عنوان «حالت فوق العاده» در عدن و آغاز تدابیر برای «براندازی دولت قانونی» به ریاست «احمد بن دغر» پس از متهم کردن دولت او به «فساد» صادر شد.

فارس

پربیننده ترین خبرها