حمله لاوروف به سران اتحادیه اروپا

حمله لاوروف به سران اتحادیه اروپا
دوشنبه 2 بهمن 1396 - 08:08

وزیر امور خارجه روسیه گفت: کودتای حکومتی سال 2014 در اوکراین مایه ننگ اتحادیه اروپاست.

العالم ـ اروپا

به گزارش پایگاه اینترنتی کامرسانت مسکو، «سرگئی لاوروف» که درباره روابط روسیه و اوکراین سخن می گفت، اروپا را خطاب قرار داد و افزود: ماجرای خیانت غرب در قبال قوانین بین المللی بخشی از تاریخ اوکراین است چرا که وزیران خارجه کشورهای برجسته اتحادیه اروپا زیر توافقنامه ای زدند که آن را امضا کرده بودند.
به گزارش ایرنا، وزیران خارجه آلمان، فرانسه و لهستان 21 ماه فوریه سال 2014 (بهمن ماه) یک شب پیش از تغییر حکومت ویکتور یانوکوویچ رئیس جمهوری پیشین اوکراین، توافقنامه ای را که سران مخالفان دولت با رئیس جمهوری اوکراین امضا کرده بودند، به نشانه تایید امضا کردند.
وزیر خارجه روسیه گفت: اتحادیه اروپا پس از این رویداد (سرنگونی حکومت یانوکوویچ) تلاش کرد روسیه را متقاعد کند که هیچ کار دیگری نمی توانست برای تغییر وضعیت بوجود آمده در اوکراین انجام دهند و مجبور به پیمان شکنی شد.
لاوروف با بیان اینکه این اقدام مایه ننگ اروپا است، گفت: روسیه در لاک خود فرو نمی رود بلکه خواهان اجرای توافقنامه مینسک برای حل بحران اوکراین هست.
مناقشه در شرق اوکراین میان نیروهای دولتی و جدایی طلبان پس از سرنگونی حکومت ویکتور یانوکوویچ آغاز شد و سرانجام با بیش از هزاران کشته، دو طرف به توافق مینسک رسیدند اما این توافقنامه تاکنون نتوانسته موجب اجرای کامل صلح در شرق اوکراین شود و هر یک از طرف ها دیگری را متهم به نقض تعهدات می کند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها